Dank je wel, dit is de eerste keer dat ik doormiddel van 4 kleuren een RGB moet maken, dus nog veel proberen
:D, hier is de aanvulling
ja, geheim van de fotograaf(kuch)
ik ben niet de moeilijkste, normaal zet ik me statief neer met volop 30 seconden belichtingen, en als je weet hoe groot de hoek is van je lens en camera, en je weet dat de sterrenhemel ongeveer 15 graden per uur draait, kan je zorgen dat de sterren van begin tot het eind door je beeld gaan ( heb ik mezelf deze keer alleen niet aan gehouden )
dit voeg je vervolgens in het duits ontwikkelde Startrails programma, of fotosjop, en tada.
langere belichtingen kunnen ook gebruikt worden zodat er minder zwakke sterren ook zichtbaar worden.
dank je !
mooie foto's weer
natuurlijk , maar daar gebruik ik me ccd camera voor.
en natuurlijk ook bedankt.
Je hebt er ook wel het 1 en ander apparatuur voor....
natuurlijk jij ook bedankt, je moet uiteindelijk met de verzamelde data ook nog overweg kunnen gaan, waarna we dus zeggen dat de apparatuur niet altijd de foto maakt
Bedankt
In verband met persoonlijke omstandigheden van iemand die mee was zijn we gister ochtend direct naar huis gegaan, helaas, maar sommige dingen gaan gewoon voor wat foto's maken.
maar hier tog nog even 3 platen.
even klieren tijdens lange belichtingen, en timelapsen
enorm koud in de nachten, eerlijk gezegd was ik er niet helemaal op voorbereid
hier nog even een plaatje van een paar zomerobjecten die in nederland haast niet boven de horizon komen.
hier even een schematisch uitlegje, ik ga er niet te diep op in
1: Montering, deze volgt de sterrenhemel ( of anders ingesteld )
2:Canon 70-200 f2.8 IS lens
3:QSI 583 WS gekoelde CCD camera
4:80mm f11 volgkijker ( in samen werking met 5 kan deze correcties uitvoeren om beter de sterren te volgen en periodieke fouten in bijvoorbeeld de wormwielen te compenseren)
5:Starlight xpress lodestar ( volgcamera die dus correcties doorgeeft via de laptop naar de montering)
6:de zoeker
| Gewijzigd: 29 mei 2011, 15:24 uur, door Erwin Kats
waarom trouwens een camera met een CCD sensor als ik dat vragen mag ?;)
deze heeft minder ruis als de oude CMOS, maar de nieuwe CMOS heeft ook haast geen last meer van ruis
of is er nog een andere reden?
Marcel
waarom trouwens een camera met een CCD sensor als ik dat vragen mag ?;)
deze heeft minder ruis als de oude CMOS, maar de nieuwe CMOS heeft ook haast geen last meer van ruis
of is er nog een andere reden?
had op de chat al gezegd
CCD is gevoeliger, minder ruis, ''hogere'' kwaliteit enz.
De QSI 583 WS, word die door een luchtventilator gekoeld?
Zo'n kleintje wat de prossesor koelt in je pc?
Henk, er zit direct op de chip een TEC cooling ofwel Thermo Electric Cooling ofwel Peltier koeling.
ene kant word warm andere kant word koud, bij mijn camera is dat tot op de tiende graad nauwkeurig regelbaar en tot ongeveer 40 graden onder omgevings temperatuur
natuurlijk zit aan de warme zijde een koelblok met 2 kleine fans.
Ik laat het je van de week op de chat even zien
Zit je toevallig ook op het astroforum?
dank je, dit is alleen de ''portable'' setup.
ik heb deze ook nog thuis staan http://forum.onweer-online.nl/index.php?sh...t=0&start=0
ik zit niet op astroforum, niet egt mijn favoriete forum.
het is me eerste keer ervaring met ''alle'' kleuren + Hydrogen Alpha ( alle kleuren zijn Rood, Groen, Blauw )
vergte wat fotoshopppen, maar begin is er