de eerste dag bij aankomst enorme CB'S die boven de bergen uit schoten.
even op meteox gekeken en ten oosten van ons was een enorm complex met veel onweer en regen.
van afstand zag ik een lading CG'S, omdat alles nog ingepakt was even snel met de mobiel een fotootje gemaakt van een aambeeld in progress.
(hoe weet ik dat hij in progress is?, omdat het 10 min later een aambeeld was )
en hier kom ik natuurlijk voor.
meer foto's volgen | Gewijzigd: 28 april 2011, 12:10 uur, door Erwin Kats
@fanatic ik wil kleuren data verzamelen voor NGC 7000 ( noord amerika nevel )
( hier op me site heb ik al wat data, maar ik moet dus nog kleuren verzamelen http://www.astro-land.net/wp-content/galle...07-2010-med.jpg )
hier nog een foto
op dit moment hagel en onweer
| Gewijzigd: 28 april 2011, 14:16 uur, door Erwin Kats
je hebt dus flinke apperatuur meegenomen!
zou dat ook nog wel eens willen doen! lijkt me enorm gaaf.. spot je in nederland ook veel?!
gr!
Deze zelf vd week geschoten... onbewerkt.. | Gewijzigd: 28 april 2011, 14:53 uur, door Fanatic (Arnhem)
dit is me meeneem goedje, canon 70-200 f2.8 IS met qsi 583 WS ccd camera met toebehoren enz
:( | Gewijzigd: 28 april 2011, 15:51 uur, door Erwin Kats
ik wou dat ik het 5 uur eerder geweten had, dan had ik een timelapse willen maken, maarja.
ik ben hier voor de nachtelijke hemel deze keer
| Gewijzigd: 28 april 2011, 21:08 uur, door Erwin Kats
mooie regenboog in het dal
en een mooi regengordijn, er is ook een pak sneeuw gevallen, pics volgen.
en hier alvast een voorbeeld voor wat gaat komen.
afgelopen nacht enorm helder geweest, tevens ook enorm koud.
tientallen meteoren mogen zien, velen waarvan zelfs de verbranding nog te zien was terwijl de meteoor al weg gefikt was.
ik heb op het moment 5 uur van de 20 uur benodigde data binnen, hier dus een sneak preview ( enorme crop uit 1 hoek genomen )
mvg Erwin
hier dus nog even 2 foto's
1 van het object waar ik eerste nachten mee bezig ben geweest, hier dus alleen het hydrogen alpha beeld, kleuren volgen nog
en hier tijdens schemering, met een klein beetje lichtvervuiling in het dal.