Ik ben nu al tijdje lid eigenlijk (paar maanden) en heb al wat prikjes geplaatst dus wordt ook tijd dat ik me voorstel hier. Ik ben 24 jaar, masterstudent Meteorology te Utrecht (loop nu stage bij KNMI) en ben al sinds mijn jeugd fan van extreem weer maar ook van astronomie en geologie (leuk dat jullie dat ook hier hebben). Vorig jaar heb ik fanatiek alle berichten gevolgd tijdens de beruchte onweersdagen van 10 tot 14 juli:) Dit jaar wil ook ook niks missen en wil ik nog meer te weten komen over de atmosferische omstandigheden daarachter en daarnaast lijkt het me ook gaaf om een keer te chasen. Mijn grootste droom is toch wel chasen in Amerika, maar dan moet ik wel volledig van mijn onweersangst af zijn, haha.
Groetjes,
Marten
En tja wat die angst betrefd ... er zijn hier verschillende leden die ook die angst hebben. Die komen dan soms ook op chat om een onweersbui uit te zitten. Ook in de chat ben je natuurlijk van harte welkom
Onweersdagen: 0
Euh..... Hoi, welkom op onweer-online. Nu ben ik niet zo'n grote fan van het KNMI, maar heb ze in ieders geval hoger staan dan Weeronline en Weerplaza. Maar nu een vraagje aan jou.... Vind jij ook niet, en wat is je mening zelf er over dat het KNMI soms de waarschuwingen te laat uitstuurt, ondanks er tegenwoordig per provincie gaat? Dan kijk ik afgelopen winter maar met die enorme hoeveelheid sneeuw in Limburg wat weeralarm waardig was. Vorig jaar juli zaten ze er keurig bij, dat moet ik wel vermelden, maar 25 26 juli 2009 sloegen ze de plank volledig mis en waren wij hier de enigste die het goed hadden van alle weerbureau's. Ik vraag me iedere keer af waarom dat wij zulke dingen vroegtijdig zien en de weerdiensten stijf hun mond houden. Ik hoop dat je me daar antwoord op kunt en wilt geven.
De regionalisering is iig echt een duidelijke verbetering voor situaties zoals die sneeuwval in Limburg (stel je voor: heel Nederland een weeralarm of waarschuwing voor wat alleen in Limburg plaatsvind..) Daarnaast vind ik de weerwaarschuwing ook een goede toevoeging zodat de overgang naar weeralarm toch geleidelijker is en dus minder erg als deze laat wordt uitgegeven.
Wie is wij? Meteoconsult toch? Vind er ook overleg plaats met KNMI tijdens potentiele weeralarmsituaties eigenlijk? Dat vroeg ik me nog af. | Gewijzigd: 28 april 2011, 10:23 uur, door MarkNL
Ik vraag me iedere keer af waarom dat wij zulke dingen vroegtijdig zien en de weerdiensten stijf hun mond houden.
Wie is wij? Meteoconsult toch? Vind er ook overleg plaats met KNMI tijdens potentiele weeralarmsituaties eigenlijk? Dat vroeg ik me nog af.
Nee met wij bedoel ik onweer-online op. Wij roepen het hier vaak al drie dagen van te voren (bij extreme waardes) en bij het KNMI en andere instanties hoor je er niets over. Pas op de dag zelf komen ze er mee en dan zeggen ze ook nog doodleuk "kans op een onweersbuitje" Dan vraag ik me eigenlijk af waarom ze dat doen en niet gelijk zeggen waarop het slaat, immers de pro weerdiensten zien dit echt wel denk ik
Nee met wij bedoel ik onweer-online op. Wij roepen het hier vaak al drie dagen van te voren (bij extreme waardes) en bij het KNMI en andere instanties hoor je er niets over. Pas op de dag zelf komen ze er mee en dan zeggen ze ook nog doodleuk "kans op een onweersbuitje" Dan vraag ik me eigenlijk af waarom ze dat doen en niet gelijk zeggen waarop het slaat, immers de pro weerdiensten zien dit echt wel denk ik
Je sprak over weerbureaus dus ik dacht aan Meteoconsult. Ik heb tot nu toe de indruk gekregen dat ze het wel op tijd doorhadden hoe de situatie is, maar dat er inderdaad veel tijd overheen gaat voordat het naar buiten komt en dat ze soms te voorzichtig zijn.
Denk het ook dat het met voorzichtigheid te maken heeft, want anders hebben ze 16 miljoen mensen op hun dak en kamervragen. Zo'n soort waarschuwingsysteem wat ze in Amerika hebben zal in Nederland ook niet misstaan denk ik.
... Wauw! .. Kun jij strakkie's niet wat regelen dat we een keertje langs kunnen komen bij het KNMI haha...
Welkom op O-o!