Ik ben nu al tijdje lid eigenlijk (paar maanden) en heb al wat prikjes geplaatst dus wordt ook tijd dat ik me voorstel hier. Ik ben 24 jaar, masterstudent Meteorology te Utrecht (loop nu stage bij KNMI) en ben al sinds mijn jeugd fan van extreem weer maar ook van astronomie en geologie (leuk dat jullie dat ook hier hebben). Vorig jaar heb ik fanatiek alle berichten gevolgd tijdens de beruchte onweersdagen van 10 tot 14 juli:) Dit jaar wil ook ook niks missen en wil ik nog meer te weten komen over de atmosferische omstandigheden daarachter en daarnaast lijkt het me ook gaaf om een keer te chasen. Mijn grootste droom is toch wel chasen in Amerika, maar dan moet ik wel volledig van mijn onweersangst af zijn, haha.
Groetjes,
Marten
En tja wat die angst betrefd ... er zijn hier verschillende leden die ook die angst hebben. Die komen dan soms ook op chat om een onweersbui uit te zitten. Ook in de chat ben je natuurlijk van harte welkom
Onweersdagen: 0
Euh..... Hoi, welkom op onweer-online. Nu ben ik niet zo'n grote fan van het KNMI, maar heb ze in ieders geval hoger staan dan Weeronline en Weerplaza. Maar nu een vraagje aan jou.... Vind jij ook niet, en wat is je mening zelf er over dat het KNMI soms de waarschuwingen te laat uitstuurt, ondanks er tegenwoordig per provincie gaat? Dan kijk ik afgelopen winter maar met die enorme hoeveelheid sneeuw in Limburg wat weeralarm waardig was. Vorig jaar juli zaten ze er keurig bij, dat moet ik wel vermelden, maar 25 26 juli 2009 sloegen ze de plank volledig mis en waren wij hier de enigste die het goed hadden van alle weerbureau's. Ik vraag me iedere keer af waarom dat wij zulke dingen vroegtijdig zien en de weerdiensten stijf hun mond houden. Ik hoop dat je me daar antwoord op kunt en wilt geven.