TT = 51 - 53 Talloze onweerscellen, diverse met zwaar onweer
K Index = 26 - 30 Grote kans op buien met onweer
Boyden index = 94 - 95 50% kans op onweer
> 95 Onweer vrijwel zeker
Je zou aan de hand van deze gegevens toch nog wel wat verwachten, of zie ik het nu helemaal verkeerd?
De foto's zijn gemaakt van Gorinchem (de buiten water poort) Kijkrichting richting Werkendam.
Groetjes Lynette | Gewijzigd: 28 april 2011, 19:33 uur, door Resident Evil
Ahja, kon er wel omlachen. Zover het eengiste wat wij nu hebben gehad was een beetje regen tot nu toe
Amersfoort (vriend en medeuser Bertjebrul zit er) zelfde verhaal...maar komt straks nog wel wat overheen, zo lijkt het
lijkt ook of er wat fijn ontwikkelde cb'tjes onze kant op komen voor eind van de avond ofzo...met de 19graden en broeierigheid hier kan dat heel best nog wat verder ontwikkelen...
TT = 51 - 53 Talloze onweerscellen, diverse met zwaar onweer
K Index = 26 - 30 Grote kans op buien met onweer
Boyden index = 94 - 95 50% kans op onweer
> 95 Onweer vrijwel zeker
;) En voor vragen/onduidelijkheden over 't interpreteren is er het topic over de onweer-indices functie blijft het hier weer wat overzichtelijker (toch al bijna 'n chat hiero) | Gewijzigd: 28 april 2011, 19:37 uur, door Richardus
Gezien de intensiteitsafname van de buien vraag ik mij af of er nog nieuwe regen- en onweersbuien ontstaan of dat we het moeten doen met wat de buienradar nu aangeeft?
De lucht doet zelfs geen druppel regen vermoeden.
http://forum.onweer-online.nl/index.php?showtopic=22349
Ja blijft mooi onze richting op komen, die eerste trekt onder mij door
Drenthe misschien geluk
-----------------------------------------------
As't nait gait zoas't moet, mot't mor zoas't gait
Citaat van Richardus, donderdag 28 april 2011, 19:36 uur Niet persoonlijk verder, maar willen mensen stoppen die indices-balkjes te posten? 't Interesseert de meesten weinig hoe 't in jouw woonplaats zit, anders keken ze zelf wel in die sectie. Je eigen waarnemingen uit het raam zijn wat we hier nÃÂet kunnen zien en wat boeit. Dank u. En voor vragen/onduidelijkheden over 't interpreteren is er het topic over de onweer-indices functie blijft het hier weer wat overzichtelijker (toch al bijna 'n chat hiero)
Denk dat je toch even voor jezelf moet spreken. Ik vind het zelf best wel interessant om zo tussendoor van andere plaatsen te zien hoe het ervoor staat.
Geschikt juist. Je hebt een duidelijke klacht, die kan je dan daar uiten... | Gewijzigd: 28 april 2011, 19:50 uur, door Tyshane
zal er om spannen, maar lijkt of Heemskerk in de goed lijn ligt
Nog ff een uurtje wachten...
(alleen jammer voor vrouwlief die over ruim een uurtje klaar is met werken en dan naar huis moet fietsen )
Gezien de intensiteitsafname van de buien vraag ik mij af of er nog nieuwe regen- en onweersbuien ontstaan of dat we het moeten doen met wat de buienradar nu aangeeft?
De lucht doet zelfs geen druppel regen vermoeden.
Ja, de hele nacht kunnen zich nog buien ontwikkelen, ook met onweer, net als afgelopen nacht.