Klopt, driehoekje met stip is regenbuien en driehoekje met driehoekje er op zit hagel bij
Straks lekker onder de wol en gewekt worden door een flinke roffel
Ik kom ook net uit de nachtdienst. Rond 04:30Lt een forse bui gehad, kwam even met bakken naar beneden. Ik ben met mijn collega bij de open deur gaan staan om te genieten van de geur . Overigens meerdere malen weerlicht waargenomen. Was een drukke nacht (vrij lastig weer) maar wel de eerste die zomers aandeed. Nu moet het zonnetje er eigenlijk even bijkomen...een graad of 16/17C dan zijn we zo los. Zo nu lekker slapen, vanmiddag wellicht een eerste korte chase.
Wie weet haalt het toch het noorden wel...
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!
Top dagen dit jaar 2012 ;
20 + 21 Mei
Top dagen vorig jaar 2011 ;
28 April, 10/11Mei, 28 Juni, 26 Augustus en 10/11 September
Synoptisch gezien zijn er weinig verschillen met de voorgaande run en de overige modellen. Qua neerslag zijn van run tot run en de modellen onderling wel verschillen in plaats en intensiteit. Zo ligt het zwaartepunt in de nieuwe HiRLAM-run zuidelijker en blijft het noorden droog. Ander modellen (ECHR, WRF,UKMO, etc) komt veel noordelijker. Zie ook niet in waarom in het noorden niets meer zal vallen. Daarom in de verwachtingen de grens toch noordelijker aanhouden, zoals al in de verwachtingen al uitstond..
knmi
| Gewijzigd: 28 april 2011, 09:36 uur, door Shadow112
Oke gwn beste hopen ! Als jij onweer ziet moet ik het namelijk ook zien (woon in stadshagen)
Top dagen dit jaar 2012 ;
20 + 21 Mei
Top dagen vorig jaar 2011 ;
28 April, 10/11Mei, 28 Juni, 26 Augustus en 10/11 September
Je gaat nu toch niet 2 uur vooruit kijken? Dat heeft 0 aan waarde! Hieronder even de kaarten van EC en Hirlam. Vreemd genoeg praat Guidance niet zoveel over EC en GFS die een flink neerslagsingaal aangeeft.
Alles met regen is in ieder geval welkom!
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!
Waarom is het bij ons in Wijchen/Nijmegen helemaal wit op het kaartje? En op het onderste kaartje staat het weer heel anders.
Snap er niks meer van, maar zie wel wat er gaat gebeuren hier. Toch blijft het vaak zo dat er veel wordt weggenomen qua intensiteit doordat we tussen de Maas en Waal zitten.