lieten ze zien dat deze trog er voor zorgde dat het op slechts enkele kilometers hoogte al ruim -25 (onder nul is).
Helaas is het wel zo dat de ontladingen tot nu toe alleen nog maar CC betreffen...
zie onderstaand kaartje..
Ja, als je wat mee wilt krijgen is dat verstandig...
Ik rol er net uit, maar als de komende uren de kans nog redelijk klein is ga ik nog even verder ronken
Weer liefhebber/fotograaf/weeramateur Raalte Overijssel
PS: Ik kan vandaag m`n livestream niet aanzetten als er onweer komt . Mijn broer is vandaag jarig dus
Grtz. Steven | Gewijzigd: 28 april 2011, 07:05 uur, door StevenOverijsel
Weer liefhebber/fotograaf/weeramateur Raalte Overijssel
Zwaartepunt van de buien in het zuiden. In het noorden van het land zijn de buienkansen gezien de noordoostenwind kleiner en de bovenlucht is minder koud. Buien ontstaan echter niet alleen door dagelijkse gang maar ook gewoon door een potentieel onstabiel opbouw op hoogte. In het zuiden zien we De CAPE-waarden van 500-1000 J/kg en INDECS laat onweerskansen zien van meer dan 85%. In alle modellen zien we wat de convectieve neerslag betreft wel dagelijkse gang maar ook komende nacht trekken er af en toe buien vanuit Duitsland over het zuiden.
En zie hier, zowaar... Vandaag moet het prijs worden. Ik ben vooral de altocumulus van gister als voorbode niet vergeten.
Heb het vanmorgenvroeg wel even horen regenen, dikke druppels hier in Arnhem. | Gewijzigd: 28 april 2011, 08:08 uur, door Wolkje7
Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4
Velp 2018:
Smeltende sneeuw: 6
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Weerlicht: 6
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)
Velp 2017:
Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Smeltende sneeuw: 6
Hagel: 13
Weerlicht: 6
Onweer: 21
noodweercentrale laat het gele net ophouden onder ons? Nu bewolkt, bijna geen wind.
ik zal het wel horen als er onweer is. en lezen op o-o
groeten marieke
Btw erg spannend voor vandaag.
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
Het zullen naar alle verwachting talrijke buien zijn, door de zwakke verticale windschering is organisatie zowat uitgesloten. Maar sterker pulsestormen zijn niet uitgesloten en dat kan grote hagel produceren. Doordat de buien zich maar erg langzaam verplaatsen kan er lokaal grote hoeveelheden neerslag vallen. Hieronder een kaartje wat verwacht wordt om omstreeks 11 uur.
Sorry Jan, ik snap persoonlijk niet zoveel van dat plaatje. Die R staat toch voor onweer, die tekentjes in NB en Limburg voor hagel?