veel wate gevallen in korte tijd, dus de nodige wateroverlast..zag op twitter een foto, dat in enschede op sommige plaatsen hele stukken straat blank staan.
kortom een heerlijk begin van dit seizoen!!
Inderdaad, inmiddels weer rustig. En ja, ik kan bevestigen dat in enschede de ellende weer compleet is met de slechte riolering... de straat stond hier ook weer blank (ik gooi zo wel ff wat foto's online).
Was wel een spectaculair begin van het seizoen inderdaad!
Ik wist het!!!! Op pagina 18 schreef ik het al dat er waarschijnlijk niks van over zou blijven. Sorry van diegene die er wel van houden, maar die hebben morgen vast heel veel geluk
ik heb mn twijfels, lijkt zwakker te worden..
Maar go for it!!
volgens je trigger-post, had jij je voor dit seizoen voorbereid!
@de twentenaren: spullen inpakken, heuvel afrennen en uploaden maar!
was jij niet degene die het weer aan het afzwakken was?
en dat het allemaal weer zou meevallen??
En dan val jij in de prijzen: lucky bastard!!!
Integendeel. Ik kwam vandaag met de vraag binnen vallen of het vandaag nog gebeurde of inmiddels naar morgen verschoven was.
Ik heb een uur geleden mijn antwoord van moedertje natuur gekregen.
Morgen inderdaad betere kansen met iets hogere temperaturen. Vooral dat laatste is erg belangrijk. Vanmiddag zagen we dat de grenslaag compleet onstabiel raakte bij een graad of 17. Morgen hebben we ook 16/17C nodig, dat lijken we op grotere schaal te halen door een iets geruimde wind tov vandaag. Verder is de atmosfeer dermate onstabiel dat toppen gemakkelijk tot aan de tropopauze kunnen komen. Zie onderstaand bericht.
Met zowel aan de grond als op hoogte een enigszins cyclonaal gekromd stromingspatroon, vrij koele midlevels en thermische ondersteuning vanuit de grenslaag (Tmax landinwaarts 16-19C) kunnen Cape waarden lokaal in midden en zuid NL tot 800-1000J/Kg oplopen. Dynamisch morgen niet echt aantrekkelijk, maar gezien de mogelijke Cape-release acht ik morgen geïsoleerd toch een forse bui met hagel en wat windstoten goed mogelijk. Buien trekken vanuit OZO binnen of ontstaan in de middag ter plekke en trekken dan WZW-waards. We wachten het rustig af, opvallend is hoe springerig het neerslagsignaal tot op dit moment is. Nadruk lijkt mij morgenmiddag op het zuiden, midden en oosten te liggen, hoewel ook het noorden ook enkele (onweers)buien kan verwachten.
Zo heb alles weer gelezen en ben weer bij...
Ik blijf het mooi vinden die kansen topics: de een is nog meer hyper als de ander en weer een ander zeurt vloekt en tiert weer harder!!!!! Prachtig!!
Om half 1 vanmiddag zag het er even dreigend uit in Zwolle, maar dat viel uiteindelijk weer vies tegen
Later op de dag hebben we nog 6 druppels water gehad, en dat was het tot nu toe voor vandaag...
Ik hoop nergens op voor vanavond dan kan het alleen maar meevallen...(maar weer kijken wat morgen brengt...)
Mensen die nog wat van die bui meekregen: geniet er van
Veel plezier voor de mensen die er nog wat van mee gaan krijgen. Morgen weer een kans hopelijk.
Zou er op deze wijze een bow ontstaan als we meer cape hadden gehad?
(bron: twitter)
Kijk op twitter en zoek naar : Wateroverlast. Allemaal tweets, foto's en filmpjes
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/