Hagel stenen zijn 7mm groot en zitten aan de achterkant van de bui. En platte tuinhuisdaken(met opstaandrandje en slechte afvoer) zijn volledig gevuld, dus dat is ongeveer 50mm water. Paar raken klappen maar geven niet echt zwaar geluid.
+1, liet me even gaan . Enig idee wat je hebt afgetapt?
Citaat van bigfoot, woensdag 27 april 2011, 17:46 uur Beste lui kunnen die non-reply's achterwege gelaten worden, het interesseert werkelijk waar niemand dat jij iets op de radar of webcam ziet wat iedereen kan zien of dat je jaloers bent...
Hmz, over non-reply gesproken... & spreek voor jezelf...
Morgen ook nog een dag he en misschien vrijdag. | Gewijzigd: 27 april 2011, 17:55 uur, door Musselkanaalder
-----------------------------------------------
As't nait gait zoas't moet, mot't mor zoas't gait
Haha, ik ben blijkbaar de enige die mijn zinnen op vrijdag en zaterdag zet . Voor mij zouden deze dagen de beste zijn
Maar mensen die nu al van onweer kunnen genieten. Enjoy
En vanwege het feit dat de veluwe als natuurlijke barriere fungeerd zal deze bui eenmaal daar aangekomen misschien zelfs in intensiteit toenemen...
Opzich is het geen ramp dat de temperatuur in de onderste luchtlagen "relatief" laag is...
Het is vooral het grote temperatuurverschil tussen bovenste en onderste luchtlagen...
Als je weet dat de aanvoerrichting Noord is, dan is de kans zeer groot dat de temperatuur in bovenste luchtlagen extreem laag licht en dus voldoende verschil maakt met onderste luchtlaag temperatuur..
Hetgeen wat een tamelijk onstabiele atmosfeer vormt
Inderdaad, dat is ook meteen de doodzonde die men kan begaan als er in buiensituaties naar deze tool gekeken wordt. Probleem is dat de tool geen rekening houdt met vervormingen, activatie en deactivatie van neerslaggebieden en buien...eigenlijk vrij nutteloos ding . | Gewijzigd: 27 april 2011, 18:02 uur, door marsel
Toen ik de post las, over het toen nog kleine pitje was ik blij om te lezen!!
ik zie graag posts binnen komen met wat men op de radar ondekt. relax and enjoy
maar de nonsense mag gerust in de behorende chatbox idd
Anko,
was jij niet degene die het weer aan het afzwakken was?
en dat het allemaal weer zou meevallen??
En dan val jij in de prijzen: lucky bastard!!!
Niet mee eens, enorm handig 'ding' juist, behalve voor prognoses uiteraard.
Lol, ik kan me ook zo'n situatie herinneren met sneeuw!
Ik wilde het woord nutteloos nog net niet noemen, maar als je het zo bekijkt is ie inderdaad een vrij nutteloos ding:)
Kijkend op de beelden van het afgelopen uur, zie ik de bui in het oosten toch wel in intensiteit toe nemen. Leuk voor de mensen in het oosten, voor het midden hoop ik meer op morgen en overmorgen.
En vanwege het feit dat de veluwe als natuurlijke barriere fungeerd zal deze bui eenmaal daar aangekomen misschien zelfs in intensiteit toenemen...
Ik denk dat het net onder Apeldoorn door zal gaan helaas...
Dat bedoelde ik dan ook, je kan prima zien waar de buien heen zullen trekken. De prognoses laat ik echter over aan de wat verder gevorderde mensen hier.
Als je bedoeld dat buienradar op zich nuttig is (waar ik het 100% mee eens ben) maar de verwachtingstool niet veel meerwaarde biedt, dan zijn we het toch juist wel eens?