Eerlijk gezegd kom ik hier ook via GeenStijl die dit verhaal de eather in pompte met verwijzingen naar o.a. deze website. En die spreken over vandaag. De waarschuwingen van de KNMI bevestigen het een en ander.
Dus vandaar.
Dus vandaar.
Huh onweer-online wordt niet genoemd op GeenStijl en die refereren ook naar morgen als ik zo het stukje lees:
Citaat: Des donderdags krijgen we te maken met het gevreesde OSTGEWITTER (Duitsch voor Oost-Onweder).
Citaat van Anko, woensdag 27 april 2011, 12:57 uur Ik heb het vluchtig doorgelezen.
Misschien zit hem daar de kneep.
Citaat: Des donderdags krijgen we te maken met het gevreesde OSTGEWITTER (Duitsch voor Oost-Onweder).
Ze hebben het weldegelijk over vandaag. Lees het begin stukje maar over "Vandaag vinden er inleidende beschietingen plaats...".
En verhip. Vanmorgen stond er nog een link tussen die naar deze site linkte. Nu niet meer. Ik twijfel even of ik nu gek ben of dat GS de boel heeft zitten aanpassen.
Tis goed te doen in de west
@ Anko: Er stond verder ook geen link naar O-O in dat artikel, alleen het filmpje met 2x geraakt door de bliksem.
En verhip. Vanmorgen stond er nog een link tussen die naar deze site linkte. Nu niet meer. Ik twijfel even of ik nu gek ben of dat GS de boel heeft zitten aanpassen.
Dat moet wel, want GS heeft geen EDIT: functie in zijn forum...
In het GS stukje staat er een hyperlink voor deze video
http://www.youtube.com/watch?v=KtpaM9Y91bE..._embedded#at=27
Als je dan weer kijkt door wie het gepost is, komen mensen alsnog bij OO terecht
Tis goed te doen in de west
@ Anko: Er stond verder ook geen link naar O-O in dat artikel, alleen het filmpje met 2x geraakt door de bliksem.
Er stond vanmorgen wel een linkje in de reacties, en die linkte naar dit onweerskansen topic.
Hallo allemaal trouwens, hier ben ik ook weereens! *zwaait*
Dus gebeurd er vandaag wat. Volgens die site dan.
Dat het bij vandaag niet ophoud en komende dagen nog meer gebeurd stel ik ook niet ter discussie.
Citaat van Janet1814, woensdag 27 april 2011, 13:31 uur Hallo allemaal trouwens, hier ben ik ook weereens! *zwaait*
*Zwaait terug!*
| Gewijzigd: 27 april 2011, 13:40 uur, door Tyshane
Correct. Vandaar mijn vraag ook.
Begrijp dan ook de aanvallen niet zo.
Dat het bij vandaag niet ophoud en komende dagen nog meer gebeurd stel ik ook niet ter discussie.
Niet 'dus gebeurd er wat', maar 'er is een kans dat er wat gaat gebeuren'. Dat staat hier op de site te lezen, op het knmi, bij Pietert en ga zo maar door. Dus ook vandaag zijn er kansen al lijken de kansen voor morgen en overmorgen groter.
Dat het nu nog niet onweert zegt verder nog niet dat het verder niet meer zal kunnen gaan onweren. Hmz logisch. Verder is 'Geen Stijl' natuurlijk geen meteosite maar een site met enigszins over the top geschreven nieuwsberichten... Dus zelf ietwat nuanceren lijkt me handig.
Wat maakt het nou uit of het vandaag of morgen is als het maar komt dat vind ik belangrijker en natuurlijk liever vandaag, maar kan best nog wel even tot morgen wachten als er maar onweer komt ben ik tevrede!
Met zowel aan de grond als op hoogte een enigszins cyclonaal gekromd stromingspatroon, vrij koele midlevels en thermische ondersteuning vanuit de grenslaag (Tmax landinwaarts 17-20C) kunnen Cape waarden lokaal in midden en zuid NL tot 800-1000J/Kg oplopen. Dynamisch morgen niet echt aantrekkelijk, maar gezien de mogelijke Cape-release acht ik morgen geïsoleerd toch een forse bui met hagel en wat windstoten mogelijk. Buien trekken vanuit OZO binnen of ontstaan in de middag ter plekke en trekken dan WZW-waards. We wachten het rustig af, opvallend is hoe springerig het neerslagsignaal tot op dit moment is. Nadruk lijkt mij morgenmiddag op het zuiden, midden en oosten te liggen, hoewel ook het noorden ook enkele (onweers)buien kan verwachten.