Het viel me vandaag op dat de condens-strepen van de vliegtuigen vandaag maar heel langzaam oplosten.Ik heb ooit ergens gelezen dat dit op mogelijk onweer wijst .Kan iemand dit bevestigen of ontkennen?
voor zover ik weet
heeft dit een klein beetje te maken met onweer en om het volgende.
als de condens strepen van vliegtuigen moeilijk oplossen duit dit op lage temperaturen op een hoogte van 5 kilometer of meer.
als de temperatuur aan de grond dan warm is (doge lucht) krijg je makkelijker convectie (verbeter mij als ik het fout heb)
hoe groter het temperatuur verschil tussen boven lucht (vochtige lucht) en stijgende (warme droge lucht) hoe groter de convectie is.
onweer heeft alleen met veel meer dingen te maken dus niet alleen met stijgende lucht.
dus ja je hebt denk ik ongeveer 2% gelijk.
als het nergens op slaat wat ik zeg hoor ik het graag.
ook ik ben een beginner.
alleen volgens mij is hier wel een ander topic voor!!! | Gewijzigd: 26 april 2011, 22:47 uur, door maniactheman
heeft dit een klein beetje te maken met onweer en om het volgende.
als de condens strepen van vliegtuigen moeilijk oplossen duit dit op lage temperaturen op een hoogte van 5 kilometer of meer.
als de temperatuur aan de grond dan warm is (doge lucht) krijg je makkelijker convectie (verbeter mij als ik het fout heb)
hoe groter het temperatuur verschil tussen boven lucht (vochtige lucht) en stijgende (warme droge lucht) hoe groter de convectie is.
onweer heeft alleen met veel meer dingen te maken dus niet alleen met stijgende lucht.
dus ja je hebt denk ik ongeveer 2% gelijk.
als het nergens op slaat wat ik zeg hoor ik het graag.
ook ik ben een beginner.
Bedankt
Ik heb het gevonden waar het stond
Was op de site van knmi bij kopje Nader verklaard Voorboden van onweer.
Quote Als b.v vliegtuigstrepen of windveren langzaam oplossen gaat het meestal mis
dat is altijd leuk om te zien, hopen dat ik morgen een beetje vroeg vrij ben van werken en donderdag ook