Östgewitter, m'n lievelingsonweer, uit de Oosthoek (m'n lievelingshoek), dat zou weer eens wat zijn
Meestal krijgt Arnhem van deze soort het hardst ervan langs qua onweer (windstoten is een ander verhaal, die komen uit het ZW weer harder aan). Althans, is mijn ervaring tot nu toe.
Lekkerder als wanneer jouw woonplaats genoemd wordt, zou niet meer stuk kunnen (A)
Maar, zoals gezegd, het is nog vroeg dus we wachten gewoon af. Maar ik ga dit uiteraard heel goed in de gaten houden | Gewijzigd: 25 april 2011, 16:39 uur, door Wolkje7
Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4
Velp 2018:
Smeltende sneeuw: 6
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Weerlicht: 6
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)
Velp 2017:
Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Smeltende sneeuw: 6
Hagel: 13
Weerlicht: 6
Onweer: 21
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!
Duidelijke kaarten trouwens | Gewijzigd: 25 april 2011, 17:29 uur, door onweeer
Duidelijke kaarten trouwens
Ik zie in de beginposting van Jan toch heel duidelijk staan multicellen, wat denk je nou zelf is dat er èèn of....meerderen?
Beide. Het is één groot complex, dat bestaat uit meerder cellen...
Vooral een hoge neerslagberekening voor het westen van het land.
Lifted waarde van -3 en cape waarde van 700 in het oosten. | Gewijzigd: 25 april 2011, 18:19 uur, door laska119
Kansen over waar/wanneer/en hoe laat zijn nu erg moeilijk vast te stellen. Ik zou de kaarten in de gaten houden en wachten op de voorspelling van de dag ervoor en op de dag zelf, die zijn het meest nauwkeurig.
gr marieke.
wanneer is dat eerder geweest? heb er zelf nog nooit van gehoord. en ik sta toch al een tijdje op de aarde met twee voeten
Ik ga dit zeker in de gaten houden. Twee jaar geleden met pasen was het ostgewitter ook erg de moeite waard. Heeft enige uren geknald en geflits toen. Ik wil eventueel wel met je meerijden maar dan alleen op de vrijdag vanaf 16.00.