Ik ben voorlopig wel even blij met weinig wind, waait er ook niet zoveel naar mijn eilandje toe!
Maar regen zou toch wel fijn zijn. Even goed plenzen. Niet alleen voor mij trouwens, ook voor de berken
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!
Ben blij dat het op Terschelling nu pas net begint. Maar hoop wel dat het ook snel weer eindigt.
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!
je zou zeggen dat het op het eiland zowiezo minder heftig is? maar dat weet ik natuurlijk niet, misschien is dat wel een enorme misvatting!
maar ik heb het nu wel ff gehad met al die mooie bloeiende bomen, planten en bloemetjes hahaha ik wil regen! al is het maar een uurtje ff de boel schoon!
Net de auto een beetje schoongepoetst.
Zat vol met geel stof. Gaf zwart af.
Is dit Saharazand, stuifmeel of luchtverontreiniging ???
Of wellicht een mengsel van deze 3 ?
De lucht is hier ontzettend smerig.... we snakken naar een regenbui....
Boven de horizon is de lucht gelijk melkglas....
Bijzonder he, dat dat helemaal hier naar toe komt !!!!
Komen ook veel pluizen voorbij, maar die zijn te groot om allergeen te zijn.....:)
De lente voltrekt zich een beetje in sneltreinvaart......
Vandaag leek het net augustus....29 graden hier op de thermometer.
Dikke wolken zijn weer verdwenen. gaat geen regen of onweer worden.
Dus die pollen blijven lekker hangen.... | Gewijzigd: 21 april 2011, 20:05 uur, door MariekeBreda
De gelige stof die in veel plaatsen op autodaken is te zien komt door een bijzonder hoge hoeveelheid pollen in de lucht. Ze blijven liggen door een gebrek aan regen, zei Arnold van Vliet van de Natuurkalender dinsdagochtend op Radio 1.
Het gaat niet, zoals sommige mensen denken, om zand uit de woestijn dat in Nederland is neergedwarreld. De pollen die nu in de lucht hangen komen voor het grootste gedeelte van berken. Over enkele dagen zijn die uitgebloeid, maar dan gaan allerlei eiken en beuken bloeien. De pollen van deze bomen geven minder hooikoortsklachten.
Van Vliet kan zich niet herinneren dat er zoveel pollen in de lucht hingen. Door het zonnige weer bloeien de fruitbomen een stuk eerder dan normaal. "Appelbomen beginnen normaal vanaf 7 mei in bloei te komen, maar de meeste appelbomen hebben de bloei al gehad."
Tot nu toe hebben de bomen en planten volgens hem weinig last gehad van het gebrek aan water, maar als de droogte aanhoudt kan het bloeien snel voorbij zijn.
Bron: De Pers
Dat herken ik. Nooit geen last gehad maar nu ook al een weekje niezen en snotteren. Geen last van mijn ogen maar wel een zeurderige keelpijn.