nee ik dacht ook dat het klaar was maar ik heb er vandaag niet zoveel vertrouwen in want estofex is eigenlijk de enigste die onweer aangeeft of zijn er meer?
ik heb even op jou site gekeken maar als ik het goed begrijp blijft de lifted dus bij -2 in nederland en niet lager zoals -3?
Ik denk hier exact hetzelfde over, wellicht de ardennen en misschien nog in de Limburgse Heuvels.
Lees de uitleg op hun site omtrent waarschuwingslevels en (in dit geval) de belijning van de onweersverwachting.Het is experimenteel en bovendien geen voorspelling maar meer kansberekening dat er binnen 40km bereik van een punt een x % kans is dat er weerlicht wordt gezien.
i hope so
eind volgende week ziet het iig beter uit, ook voor het Noord Oosten
alleen het wachten erop , dan duurt een week lang
-----------------------------------------------
As't nait gait zoas't moet, mot't mor zoas't gait
Grtz. Steven
Weer liefhebber/fotograaf/weeramateur Raalte Overijssel
Grtz. Steven
Mijn verwachting is gebaseerd op mn weerstation,mn donderglas en aanvullende info van oa KNMI-gedetailleerde weersverwachting.Daarnaast loop ik ook altijd ff naar buiten om de lucht te bekijken.
Grtz. Steven
De weerkaarten, barometer, weersites, ik kijk ook naar buiten en ik vertrouw ook een beetje op m'n gevoel
Ik doe zo`n beetje het zelfde en maak van alle verwachtingen meestal een gemiddelde verwachting
Maar estofex geeft dus een 15% kans voor Weerlichten ?? of begrijp ik dit verkeerd
grtz. Steven
Weer liefhebber/fotograaf/weeramateur Raalte Overijssel
Ik doe zo`n beetje het zelfde en maak van alle verwachtingen meestal een gemiddelde verwachting
Maar estofex geeft dus een 15% kans voor Weerlichten ?? of begrijp ik dit verkeerd
grtz. Steven
50% kans op weerlicht volgens estofex.
In het volgende topic zal er in ieders geval een hoop rotzooi weggehaald worden wat niets met onweer te maken heeft
Verder kijken dan alleen maar cape en neerslagkaartjes, aan de hand wat Estofex schrijft en de kaarten gezien klopt het gewoon