das mooi dat je in het hoge noorden woon, ik woon er ook
maar zet effe je plaats in je profiel, is mooi voor iedereen.
hoop nog op mooie plaatjes van mensen
-----------------------------------------------
As't nait gait zoas't moet, mot't mor zoas't gait
Hopelijk zet ie nog wat door tot een mooie onweersbui...
Stroming is O-W dus dat klinkt echt super! Ik kom nu net thuis van mijn werk, open buienradar en mijn mond valt compleet open van dat enorme kreng in Belgie. Wat een ding, have fun voor die mensen in die regio!
@ wiggelrode gisteren was je ook al zo negatief terwijl er goed aangegeven is zeker niet iedereen onweer krijgt.
Tja, heel erg duidelijk. Het is idd warmte-onweer en dat is gewoon mega lokaal. Zoiets op grote schaal gebeurd niet vaak.
Nou, ECMWF gaf neerslag mooi weer en ook hirlam gaf lichte neerslag dus was het er wel. Maar is gewoon geluk hebben als er onweer komt, voor het zelfde geldt ploft er iets in het oosten.
http://www.onweer-online.nl/radars/onweer-detectie/
En het is nog dik 23C buiten.
In ieder geval mooi weer voor onweer
Probleem is wel dat (en dit geldt voor heel NL) vanaf het moment dat je onder de 25C kwam je de droogadiabatische opbouw in de grenslaag verloren bent. Dat houdt in dat je de voeding vanaf het aardoppervlak vanaf dat moment kwijt bent. Als er nog wat hulp van bovenaf zou zijn (denk aan de LU van een jet of een hoogtetrog) had dit nog even niet veel uit gemaakt. Nu betreft het echter warmte onweer...Je stijgende bewegingen ijlen nog wat na, maar als het nu niet gebeurt is kun je er vergif op in nemen dat dat ook niet meer gaat gebeuren.
Overigens is het zogenaamde MCS in BE een ijskap veroorzaakt door enkele losse cellen die totaal geen interactie vertonen. Daarbij is de algehele setting met bijvoorbeeld hoge theta-W en -E waarden er niet naar (de stekker gaat er straks gewoon uit als gevolg van wegvallende dagelijkse gang). | Gewijzigd: 23 april 2011, 19:45 uur, door marsel
En het is nog dik 23C buiten.
In ieder geval mooi weer voor onweer
Hier nog zo'n 22 graden, ik zie al een aantal waardes minder gunstiger worden voor onweer
Het gaat voorlopig ook niet lukken denk ik, het is veel te droog....
Hier in het NoordOosten wordt het sowieso niks.... Mijn voorspelling, medio Mei eerste serieuze onweerkans voor NL
Het gaat voorlopig ook niet lukken denk ik, het is veel te droog....
Hier in het NoordOosten wordt het sowieso niks.... Mijn voorspelling, medio Mei eerste serieuze onweerkans voor NL
Ben al druk bezig met schrijven voor de laatste twee dagen van april dus ja kan er naast zitten