Cape vrijdag:
*knip* Gaarne kaartjes verwijderen tijden quoten
Luchtvochtigheid:
*knip*
Die kaarten zien er best wel lekker uit voor morgen | Gewijzigd: 21 april 2011, 19:43 uur, door Marga
Mooie foto. Ziet er nog behoorlijk massief uit. Hier verdwijnen nu alle wolken.
Was het maar zo, heb er een hard hoofd in voor vanavond
Misschien morgen, wie weet | Gewijzigd: 21 april 2011, 19:49 uur, door Diem
Mooie cumulus. Helaas is die nu hier helemaal opgelost.
Haha, je hebt gelijk Jan! +1 voor jou . Hoewel in de theorie iets anders staat vermeld, ach het zij zo .
Overigens mooie onstabiele luchten vanmiddag (met de verwachte hoge bases), wel droog gehouden hier in R'dam. Leuk dat er zo her en der toch een paar zomerse buitjes gevallen zijn. Morgen wellicht een wat grotere kans. | Gewijzigd: 21 april 2011, 21:15 uur, door marsel
Weak pressure/geopotential height gradients cover most parts of Europe which approve quite widespread development mainly along mountainous areas and atop regionally maximized PBL moisture pools. Mid-tropospheric temperatures at or below -20 °C allow mid-level lapse rates to remain steep enough for some low-end CAPE (100 to 500 J/kg MLCAPE). Main inhibiting factor for more robust CAPE fields will be limited moisture content within lower troposphere, which fosters diurnal PBL mixing. Thunderstorm coverage will be maximized over Spain and N-Algeria, whereas thunderstorms over W-central Europe will be very isolated/short-lived.
Shear remains weak at best, so pulsating thunderstorms with strong wind gusts and marginal hail will be the main risk. Thunderstorms gradually decay after sunset.
Persistent influx of moist air from the W-Mediterranean along the leading edge of a quasi-stationary upper low over Spain assists in an heavy rainfall risk over NE-Spain mainly during the first part of the forecast period. However, no level will be issued due to limited thunderstorm activity despite local rainfall amounts, matching our level 1 criterion
Volgens estofex zitten jullie gunstig, zal voor ons denk ik weer net zo'n dag als vandaag worden
Ik zit te wachten op net zo hevig weer als in de usa, tornados en golf ballen mogen ze wel houden
-----------------------------------------------
As't nait gait zoas't moet, mot't mor zoas't gait
morge vrije dag dus lig ik de hele dag te relaxen op het strand! pas na 6e mag 't komen
ga nou geen eisen stellen mug die je bent !
als jij een rolwolk ziet aandenderen ben jij flink blij denk ik zo !
waar of niet ?
weather without storms is no weather at all.