De 45% kans op zwaar weer (samenvallend met 10% kans op Extreem weer) is ook groot:
A VERY ACTIVE SEVERE WEATHER DAY IS EXPECTED ACROSS THE REGION ON
TUESDAY/TUESDAY NIGHT...INCLUDING THE POSSIBILITY OF SOME STRONG
TORNADOES IN ADDITION TO LARGE HAIL AND WIDESPREAD DAMAGING WINDS
TUESDAY AFTERNOON/NIGHT.
Daniel
Daniel
Is dat op een tv-zender? Of een site ? Zou dat graag eens willen bekijken dan
En... het staat ook niet bij de onderwerpen, dus ik vraag me af of het doorgaat.
Edit: Nee, tweet van Reinier: "DWDD gaat niet door; ze kiezen nu toch voor een minder stormachtig onderwerp.Waarschijnlijk iets met mode. Badmode lijkt me qua weer OK;-)"
Daniel | Gewijzigd: 18 april 2011, 18:35 uur, door KnightDoppler
Weed Trimmer in z'n typische Weed Trimmer stijl: "Huge tornado outbreak tomorrow Missouri into Illinois. TVN deploying once again after 36 hours of sleep."
Any Gabrielson: "Tuesday is going to be a chase day - so is Thursday and Friday by the look of it, more chase details coming soon"
Severe Studios: "Next outbreak looming"
Daniel
Elke dag live vanaf 19:25 http://dewerelddraaitdoor.vara.nl Maar ik zie Reinier niet in de gastenlijst staan. Gaat niet door? | Gewijzigd: 18 april 2011, 18:49 uur, door Jeroen92
We zien een uitgestrekt lage druk gebied boven Oklahoma naar Missouri. Rond dit laag draait warme vochtige lucht naar het noorden en vanuit Missouri tot aan de kust loopt er een warmte front:
Kijken we naar de dauwpunten dan springt de Dryline door Oklahoma en Texas in het oog:
Bij elkaar een mooie gelegenheid om de 'Theta E' eens te laten zien. Deze parameter combineert de temperatuur en het vocht:
Zowel de dryline als het warmtefront komen naar voren. En... warmte vochtige lucht aan de grond... dat geeft Cape:
Waarden tot boven de 3000!
Voor de dynamiek houd ik het even bij de 0-1km Storm Relative Helicity:
We zien enorme waarden in Missouri en Illinois rond het warmtefront.
Buien die in de buurt van het warmtefront ontstaan zullen dus in een omgeving zitten met veel onstabiliteit en dynamiek en dus kunnen uitgroeien tot gevaarlijke supercellen.
Daniel
Sommigen mensen vinden hem een egoïst. Een hysterische gillende keukenmeid met alleen commerciële belangen. Ieder zijn eigen mening.
Ontopic: Ik ben benieuwd wat het gaat worden in Amerika. Ik hoop voor de mensen daar dat ze een outbreak tegemoet gaan zonder doden en zo min mogelijk schade.
Ontopic: Ik ben benieuwd wat het gaat worden in Amerika. Ik hoop voor de mensen daar dat ze een outbreak tegemoet gaan zonder doden en zo min mogelijk schade.
Tja, maar om hem dan Weed Trimmer te noemen... Ik zou eerder zeggen Speed Trimmer. Gebruikte hij maar weed, dan zou ie niet zo overtrokken reageren op het minste of geringste wat er gebeurd.
In mooie Dominator kleuren ook nog
Ik heb respect voor Reed's volharding en doorzettingsvermogen, ik word zo moe van zijn 'huge' dit, 'huge' dat bij alles wat hij zegt of post... En ook zijn gedoe over hun onderzoek in een tornado om mensen eerder te waarschuwen... slaat nergens op. Als hij echt mensen wil redden moet hij in Mississippi, Alabama en Arkansas van deur tot deur gaan en mensen duidelijk maken dat ze wat op de tornado warnings uit moeten doen. Of onderzoek doen naar waarom mensen ze negeren. Want daar vallen steeds de doden omdat mensen ondanks een waarschuwing 10-15 minuten van te voren niet gaan schuilen.
Daniel | Gewijzigd: 18 april 2011, 21:56 uur, door KnightDoppler
voor dit jaar weer mijn eerste berichtje, ben er een tijdje tussenuit geweest,
ik gebruik voor de stream tornadovideos.net, is deze echt live?, want ik zag dat er voor morgen een risk is en zou het graag willen volgen, is deze site dan aan te raden?
Daniel
Daniel, helemaal gelijk. Ik heb me daar over verbaasd inderdaad, dat het vaak de mens is die ze negeerd. En dan ook nog lekker staan filmen als het wel helemaal mis gaat. Maar goed, Reed is inderdaad vol van zijn passie, maar het zijn inderdaad de dollars die tellen en het wetenschappelijk gedeelte veel én veel minder (wat naar mijn gevoel niet eens door hem volledig wordt gefinancierd, zoals de probes bijvoorbeeld).
Trouwens, je mist de woorden 'massive', 'insane', 'amazing', 'dramatic', 'incredible' en 'extreme' Haha.
voor dit jaar weer mijn eerste berichtje, ben er een tijdje tussenuit geweest,
ik gebruik voor de stream tornadovideos.net, is deze echt live?, want ik zag dat er voor morgen een risk is en zou het graag willen volgen, is deze site dan aan te raden?
Ik zou eerder voor www.severestudios.com gaan Hogere kwaliteit, allen de kans bij teveel viewers en te slecht weer dat het wegvalt. | Gewijzigd: 18 april 2011, 22:46 uur, door Jeroen92
http://www.chasertv.com/watch/video-wall-chat/