De steken van de hoornaar zijn pijnlijker dan van gewone wespen maar gelukkig zijn hoornaars niet zo agressief. De hoornaar wordt ook wel killer wasp genoemd, maar dat is waarschijnlijk omdat het zeer effectief op ander insecten kan jagen. Indien je in de buurt van een hoornaarnest komt, kunnen die diertjes erg agressief reageren. Mensen die allergisch zijn voor wespensteken reageren doorgaans heftiger op hoornaar steken omdat die een hogere concentratie gif bevatten.
Hoornaars zijn niet geïnteresseerd in zoetigheid, maar wel in andere insecten. Ze jagen op bijen en wespen, maar ook op grote insecten als libellen. Dit maakt de hoornaar tot een goede insecten bestrijder.
| Gewijzigd: 9 februari 2017, 10:08 uur, door Joyce.s
Sinds een week of twee kan ik al niet eens meer rustig buiten zitten, abnormaal vroeg.
Bewapend met een elektrische vliegenmepper durf ik ze binnenshuis eindelijk wel dood te maken.
Er zit overigens allergie in de familie verklaart misschien wel de angst voor die krengen omdat ik voor veel dingen allergisch ben.
en ik ben als de dood voor wespen.. en er vloog mij dus 1 om mijn hoofd, ik panisch om me heen aan het slaan en weg rennen, en roepen, is ie weg is ie weg? hoor ik mensen zeggen: wat doet die raar? haha ja sorry, was een wesp!
ik kan ook nooit relaxed achter het huis liggen, kan om het kwartier wel weer naar binnen rennen door die krengen..
mijn buren zullen wel denken, waar heeft die last van haha, want je kan een beetje door de schutting kijken.
ben er niet allergisch voor ofzo, maar wel heel bang voor