Door het zonnige en warme weer van de afgelopen weken zijn wespen er dit jaar vroeg bij. De afgelopen twee weken ontwaakten veel koninginnen uit hun winterslaap, meldt natuurbericht.nl maandag. Normaal worden koninginnen half april wakker.
Als de nachtvorst uitblijft, zijn er dit jaar relatief veel wespennesten te verwachten. Het duurt nog wel even voor de diertjes voor overlast gaan zorgen. De koningin moet eerst haar energievoorraad aanvullen, een nest bouwen, eitjes leggen en larven voeren. De eerste larven verpoppen zich ongeveer een maand nadat de koningin is begonnen met het bouwen van een nest.
Veel koninginnen streven na het ontwaken, vooral als het weer nat en koud is. De weersverwachtingen voor de komende tien dagen zien er echter gunstig uit, waardoor de kans groot is dat in de zomermaanden meer wespen dan gemiddeld zijn.
Bron: Nieuws.nl
Een paar jaar terug ook al een vakantie afgebroken vanwege de vele wespen.
Ik ben allergisch voor die beesten, ook mijn oudste zoontje van 5 jr.
Ik heb ook pillen op zak nu, maar als ik die niet slik als ik gestoken ben, kan ik meteen door naar het ziekenhuis voor een adrenaline spuit.
Het zijn pokke beesten.
Lol, hoe gekker dat jij je gedraagt des te gekker doen die beesten
http://twitpic.com/4ipnsv
ik heb "haar" helaas niet kunnen afmaken.
Doe mij dan maar de bijen of de hommels: die zijn pas echt nuttig en men heeft er geen last van. | Gewijzigd: 18 april 2011, 14:15 uur, door Rutte31
Niet altijd hoor. Ik weet nog wel zo'n 15 jaar geleden, toen was m'n moeder met iemand aan het praten en ik stond ernaast. Er landde opeens een wesp op m'n arm, dus ik zo: MAM, MAM!!! Ik begon hem een beetje te stressen natuurlijk want ik zag hoe die wesp op m'n arm zat, m'n moeder reageerde niet en zelf durfde ik hem er niet af te halen. Ik heel de tijd m'n moeder roepen maar die keek niet omdat ze natuurlijk druk in gesprek was. En jahoor: PRIK
Toen ik ging huilen zag ze eindelijk wat er gebeurd was
Vroeger reed mijn broertje eens op zijn scooter op een dijk. Inneens ziet hij een wesp tussen zijn vingers zitten. Hij dus in paniek proberen om dat beest tussen zijn vingers weg te pielen. Hij kijkt op, ziet te laat een bocht in de dijk, vliegt eraf.
Resultaat, Scooter total los en een dikke vinger, ja hij was in zijn val ook nog eens gestoken
| Gewijzigd: 18 april 2011, 15:50 uur, door Shadow112
Ik ben allergisch voor die beesten, ook mijn oudste zoontje van 5 jr.
Ik heb ook pillen op zak nu, maar als ik die niet slik als ik gestoken ben, kan ik meteen door naar het ziekenhuis voor een adrenaline spuit.
Het zijn pokke beesten.
Wrom niet altijd een Epi-pen op zak?? Stel je wordt in de buurt van je nek/keel gestoken en de boel zet op???
als dat werkt ben ik ook wel benieuwd hoe het er uit ziet.
ik wacht je foto af.
Verder met wespen gewoon rustig blijven, jaja, het is cliché, maar toch komen ze meestal alleen maar even checken en vliegen dan weer verder. Behalve dan als je een ijsje of zoet drankje hebt, grr. De kunst is dan ook om een ander iets aan te bieden dat veel zoeter is dan dat wat je zelf hebt, zodat de verleiding elders heen te vliegen groter is.
Wat ook helpt is een zwart-geel gestreept shirt aantrekken, je zal versteld staan hoezeer hen dat afschrikt!
hier een krantenbericht,
http://www.gelderlander.nl/voorpagina/acht...voor-de-gek.ece
Veel mensen hebben het over zoete drankjes, maar wat dacht je van zoete geurtjes deo's, parfum enz.!!!! | Gewijzigd: 9 februari 2017, 10:08 uur, door Joyce.s
hier een krantenbericht,
Veel mensen hebben het over zoete drankjes, maar wat dacht je van zoete geurtjes deo's, parfum enz.!!!!
Nu maar hopen dat ze niet doorhebben dat dit een leegstaand pand betreft en de boel gaan kraken
Goed kun je altijd de politie bellen, want kraken is nu verboten | Gewijzigd: 18 april 2011, 17:17 uur, door Shadow112
Een lege colafles onder de bolling afsnijden en ondersteboven terug in de fles stoppen en vastplakken rondom met plakband.
Onderin lekker veel zoetigheid laten drijven en dan de wespenvangert aan je buurman geven.
Dan gaan ze allemaal daar heen en niet in je eigen tuin