Sinds 11 maart werd Japan opgeschrikt door meer dan 400 naschokken met een magnitude van minstens 5.0. Maar volgens een aantal seismologen is er nog erger op komst. Ze zeggen dat door de megabeving van 11 maart de stress op breuklijnen verhoogd en verplaatst heeft. Ondermeer U.S. Geological Survey geophysicist Ross Stein en Shinji Toda (Kyoto University) hebben berekend dat ondermeer een hotspot ten oosten van Tokio nu een pak meer onder druk staat dan voor de megabeving. Ze waarschuwen dat daardoor opnieuw erg zware bevingen gaan komen en ook dat Japan nog zeker tien jaar lang gaat beven door naschokken.
Stein en Toda concluderen dat ondermeer uit de plaatsen waar de naschokken nu plaatsvinden. Ze zeggen een patroon te hebben ontdekt, maar voegen er meteen aan toe dat ze daarmee nog niet aan het voorspellen kunnen gaan. Er is overigens een precedent. Drie maanden na de vreselijke aardbeving en tsunami van 26 december 2006 in Indonesië (9.1), brak een door de verplaatsing van de stress op de platen er een stuk van een breuklijn met een 8.7 als gevolg.
Bron Hln
Maar Jan heeft hem weggehaald.
Dit staat onder mijn bericht:
Dus: ??????
Jan heeft niets weggehaald, ik heb de juiste toepassing gedaan om het filmpje zichtbaar te maken op het forum... Dit staat beter als alleen maar linkjes, maar hij laat het niet zien.
Sorry Jan, mijn excuses voor mijn voorbarige conclusie.
Ik probeer zelf ook te leren om een filmpje van YouTube te plaatsen op de manier zoals jullie dat doen.
Maar helaas lukte mij dat niet, misschien is dat dan ook de reden dat het bij jou ook fout ging.
Over het filmpje:
Gemaakt op: 10 apr 2011 - In Chiba prefecture next to Tokyo
Je ziet de bodem bewegen en wederom opeens water (zeewater ?????) boven komen.
Verderop in het filmpje is in een ander gedeelte gefilmd en zie je ook de bodem heen en weer schuiven.
Zet het geluid ook aan, je hoort de verschuivingen.
Hier de link:
http://www.youtube.com/watch?v=u8hfCN6k3YE...ayer_detailpage
Maar het moet niet te gek gaan worden, en al helemaal niet in landen waar er kerncentrales werkende zijn, want dan zijn we goed de lul!
Want in feite hoeven er maar 3 flinke aardbevingen te komen in west-amerika, japan, en zuid europa, en de wereld krijgt te maken met ongekende straling, maargoed dat is slechts een doomscenario, gewoon maar hopen dat het hierbij blijft met dit soort aardbevingen, en niet dat het uitloopt tot een 8 of 9.0 op schaal van richter.
Maargoed bekijk hieronder maar eens! de bovenste laat de tektonische platen zien, en eronder de kerncentrales.
Ik wil geen angst aanjagen! of het nou getriggerd word of niet, dit KAN gebeuren.
Mensen hier zien me als een 'conspiracy theorist' maarja er zullen altijd mensen zijn die me niet geloven.
ik zeg niet dat dit niet kan gebeuren alleen vindt ik het wel heel erg negatief gezien!
want wij weten niet wat er is gebeurt onder japan toen de grote aardbeving kwam.
misschien is er onder water wel 2 keer japan afgebroken.
weet jij het dan weet ik het ook.
de aarde beweegt continu
we weten dat de aarde vroeger waarschijnlijk 1 geheel aan aarde was en de rest water
hoeveel aardbevingen zijn er vroeger wel niet geweest.
misschien was de aarde wel 3 keer zo groot als dat ie nu is maar is hij gekrompen door al deze bevingen.
1 ding is wel ernstig!!!!!!
en dat is het feit dat er zoveel kerncentrales op die specifieke breuklijn liggen.
geen iedee wat er allemaal gaat gebeuren en maar goed ook.
een ding weet ik wel ik laat me verassen door de natuur.