Zijn we weer aangekomen bij het tweede topic van dit seizoen. De nieuwe run van 06 is momenteel aan het binnenlopen, daarop is te zien dat het in het zuidoostelijk deel van het land licht onstabiel is, CAPE waardes 200 a 300 J/KG en een lited van maximaal -2. Dynamisch stelt het echter niet zoveel voor, 0-6 windschering ligt rond de 8 m/s en de 0-1 windscherig is eveneens erg laag 4 m/s en er is nauwelijks SRH aanwezig. Dit houdt in dat we in ieders geval niet te maken krijgen dynamisch en/of extreme bijverschijnselen. Het zullen voornamelijk pulse stormpjes zijn die mogelijk in de middag zich gaan ontwikkelen. Een pulse stormpje houdt in dat het een enkele onweerscel is die geen lang leven heeft.
Lol net na ik mijn bericht had getypt?
oke een onweer kans, zal hier amper wat komen aan dat kaartje te zien is lifted pos
mensen in limburg maar veel plezier als ze wat krijgen
-----------------------------------------------
As't nait gait zoas't moet, mot't mor zoas't gait
Kan natuurlijk niet eerder een topic aanmaken als er niets op de kaarten te zien is, de 12u run is weer iets beter tenopzichte van de vorige alleen de dynamische kant is nog 10 keer niets
Zijn we weer aangekomen bij het tweede topic van dit seizoen. De nieuwe run van 06 is momenteel aan het binnenlopen, daarop is te zien dat het in het zuidoostelijk deel van het land licht onstabiel is
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
wellicht beter als "kans" dan "verwachting" te omschrijving
Heb om 11 uur rijles, als ik een leuke wolk zie rij ik er gewoon achter aan (orientatie opdracht)
das niet goed voor je T.T.T. LOL hoop dat jullie een leuk showtje krijgen... En de Lente is nog jong EN de zomer moet nog beginnen dus wij krijgen onze show ook nog wel
Estofex denkt van niet.
Er wordt geen convectieve bewolking verwacht, rond dit tijdstip, wat wel nodig zou zijn?
De KO index ligt goed (-6) net ten oosten van Limburg, maar het regenfront komt veel later Om 6 uur komt het vanuit het westen opzetten dus ik denk niet dat er iets gaat gebeuren, maar misschien toch nog een mooi verschijnsel of iets dergelijks!
bron: knmi
Dat ziet er goed uit, nu dus ook kans in het noordwesten.
En de omschrijving van het KNMI is ook niet verkeerd, niet: kans op een lokale onweersbui, maar: kans op enkele onweersbuien. Dat klinkt toch iets serieuzer
Ben benieuwd, radar in de gaten houden dus