Hadden ze het maar beter moeten beveiligen...
euh, editje... ik bedenk me net dat ik van middag al voor 1 x 50 euro had gestemd.. ik zal wel in een goed humeur zijn geweest | Gewijzigd: 5 april 2011, 22:22 uur, door jeffreydekam
Hadden ze het maar beter moeten beveiligen...
euh, editje... ik bedenk me net dat ik van middag al voor 1 x 50 euro had gestemd.. ik zal wel in een goed humeur zijn geweest
Dit zal je niet op internet zien in ieders geval
Ik vind dat buienradar moet proberen om een 3e radar te gebruiken. Ik vind het erg dat onze enige 2 radars vlak bij elkaar staan en eigenlijk voor mensen die in het NO of ZO wonen benadelen. Ik kan zo bijvoorbeeld de wolkenhoogte nooit goed zien omdat die radars zo ver weg staan dat de kromming van de aarde een rol gaat spelen.
En als Limburger, met het gegeven dat de meeste onweersbuien uit het ZW komen, vind ik echt dat er een radar in België moet komen (of dat een huidige radar daar gebruikt moet worden). Dan zie ik a. alles beter aankomen en b. zie ik ook de wolkenhoogte en buiendetails beter.
Staat gewoon in de catalogus... verbaasde mij ook, vanaf dat ik het zag ben ik aan het denken over hoe het op een haalbare manier te krijgen is...
Daniel
Daar ben ik ook ban voor Jan, doe dan maar een 1 malige bijdrage van 25 euro (maar als het ff kan wel eerst een proef abbonoment van van een half jaar )
Eventueel zou de open source versie doorontwikkeld kunnen worden tot een betaalde 'premium' versie met GPS support e.d. | Gewijzigd: 6 april 2011, 12:15 uur, door JasperS
Eventueel zou de open source versie doorontwikkeld kunnen worden tot een betaalde 'premium' versie met GPS support e.d.
Dit is data die je niet zomaar gratis verkrijgt en dus onmogelijk open source kan maken. Deze data moet gekocht/gehuurd (oid) worden, dus er moet wel betaald worden.
Helemaal mee eens en als de data gratis zou zijn (en voor iedereen toegankelijk) zou ik het programma ook waarschijnlijk ook gratis maken.
Ik schat dat het mij ongeveer 7500 euro per jaar zou kosten (data + hosting), zonder arbeidsuren. Bij 25 euro per jaar zouden er dus 300 gebruikers moeten zijn, of enkele sponsoren die een flink bedrag bijdragen.
Ontwikkeltijd van het programma, dat is mijn hobby dus dat is niet zo'n probleem.
Administratie van betalingen, support, beschikbaarheid garanderen en dat allemaal ook in weekenden, vrije dagen, vakanties... dat is zeker geen hobby, zeker niet in combinatie met een baan van 40 uur.
Mijn doel op dit moment is dan ook vooral om dit soort dingen in kaart te brengen, daarnaast wil ik een prototype maken van het programma, het liefst als 'werkend' programma.
Daniel
Daniel
Is er niet een manier om hier subsidie over te krijgen?
Als we kunnen aangeven dat we een soort van onderzoek doen in de vorming van veiligheid etc voorspellingen (aangezien op fora's vaak hele weerkundige mensen zitten met juiste voorspellingen die dan niet verteld worden bij het KNMI bijvoorbeeld)
Als we kunnen aangeven dat we een soort van onderzoek doen in de vorming van veiligheid etc voorspellingen (aangezien op fora's vaak hele weerkundige mensen zitten met juiste voorspellingen die dan niet verteld worden bij het KNMI bijvoorbeeld)
als je t met subsidies wilt doen, moet je wel even geduld hebben. het kan jaren duren voordat je die subsidies krijgt
Marcel
Voor het programma opzich lijkt (mits uitgebreid als grlevel) 100 euro een mooi bedrag.
Het zou natuurlijk mooi zijn als er dan ook radar data van bv FR en DU beschikbaar is, maar ik heb inmiddels de bedragen voor het verkrijgen van RAW radar data al gehoord
Ik ben benieuwd, maar aangezien ik hier helemaal niet in thuis ben en enkel radar beelden kan lezen wacht ik met smacht af!
Belangrijk: Het onderstaande is als prototype bedoeld. Mijn bedoeling is wel om er een werkend programma van te maken dat iedereen kan installeren, maar het zal NIET met live data werken, slechts met een zeer beperkte set voorbeeld data.
Hier wat eerste screenshots van het prototype van mijn radar client...
1) De reflectiviteit op 0.3 graden, geen interpolatie
De (aangeleverde) data is gecorrigeerd voor grond echo's, maar rond de radar zijn nog veel 'valse' echo's te zien. Elke 'radargate' is geheel gevuld met de kleur die overeenkomt met de meet waarde van die gate (hoe verder van de radar af, hoe groter de gates).
De afstand is gecorrigeerd voor de hoek die de radar maakte, de kaart is in een Azimutale Equidistant projectie.
2) De reflectiviteit op 0.3 graden, interpolatie
Zelfde plaatje, maar nu heb ik voor iedere pixel afzonderlijk een waarde berekend via bilineaire interpolatie van de vier dichtsbijzijnde meetwaarden.
3) De reflectiviteit op 0.8 graden, interpolatie
Zelfde als 2 maar dan de 0.8 graden scan. Er zijn minder valse echo's, in de hoeken kun je zien dat de range kleiner is en er zitten wat gaten in de data. Dat laatste moet ik nog onderzoeken (fout van mij, of echt geen reflectie ontvangen)
Het programma zelf kan ook al loops af spelen.
Daniel
Ik vroeg mij echter alleen af waar je nou precies die data vandaan moet halen. Ik zie dat ze voor het verstrekken via FTP wel geld willen hebben bij het KNMI.