Verder is er niks bekend dat het een grap oid zou zijn.
Zo als ik al eerder zei, buienradar koopt alles in en doet niets zelf, zelfde als temperatuurkaarten enz
I know . Aangezien RTL buienradar (misschien ) heeft overgenomen, maken ze daar nu misschien reclame voor.
Ik kan de situatie wel plaatsen, maar zoveel zou het niet uitmaken mocht het zijn overgenomen, we merken er tenslotte (bijna) niks van | Gewijzigd: 18 april 2011, 22:03 uur, door Diem
Ligt er natuurlijk aan tegen welke vergoeding.
En by the way; Buienradar is wel degelijk overgenomen door RTL, alleen voor welk bedrag is niet bekend gemaakt...
| Gewijzigd: 18 april 2011, 23:49 uur, door Tyshane
volgens mij mag dat niet met data van het knmi hoor..
Deze zet is een belangrijke geweest om hun bereik in de 'internetwereld' te vergroten. Er komen enorm veel bezoekers bij buienradar langs en de site heeft soms miljoenen pageviews per dag.
Enfin, hoe meer bezoekers een site heeft hoe waardevoller deze is. Als je op buienradar kijkt zie je dat hier best wel wat ads staan van adsense (google) en adlink dacht ik. Reken maar dat deze advertenties behoorlijk wat omzet genereren met zoveel bezoekers. Je hoeft niet per definitie betaalde content te bieden om aan een site te verdienen.
Rtl is inderdaad een commerciële partij, maar dat was en is buienradar ook. Elke bedrijf is commercieel natuurlijk omdat er geld in het laatje moet komen. Maar goed ik sluit het ook niet uit dat er betaalt moet gaan worden voor bepaalde diensten, maar dat zal ze ook weer bezoekers kosten. Vooralsnog geven ze zelf aan dat de site blijft zoals het was.
De kracht zit hem er nu in dat het gratis is en dat je in 1 oogopslag ziet wat je zoekt, en dat is of het gaat regenen daar waar je woont. Simpel maar doeltreffend.
Lol, dat zou wat zijn. Maar zover zal het vast niet komen. Misschien dat de mensen die hier op het forum komen zo'n applicatie nemen maar het wordt vast geen gemeengoed. Buienradar heeft zelf ook een mobiele versie...
Maar de algemene doelgroep van buienradar is groter, veel groter en daar vallen 'wij' niet eens onder. Is voor 'ons' te min toch?
Wat ik gemerkt heb is dat na de overgang er waarschijnlijk technische dingen veranderd zijn.
B.v. als het onweerde ergens in NL dan kwam er links in de lijst "Bliksem" in het rood te staan en kon je direct zien dat het ergens onweerde.
Nu staat het er in zwart en dat valt minder op.
Het zelfde met mist, als er ergens in NL het mistig was dan kwam dit automatisch links in de lijst te staan (in het rood).
Daar kon je dan op klikken en dan kwam je meteen in de "loop" met het overzicht waar het mistig was. Je hoefde niet zelf eerst b.v. de 3-uurs loop aan te klikken, het was meteen zichtbaar.
Nu moet je zelf maar gaan kijken op de zichtkaart.
Ik vind dit wel een gemis en zeker geen verbetering. Ik heb destijds ook de site-admin hierover ingelicht maar die wist niet waar ik het over had.
Vandaag merkte ik dat de site maar 1x een loop laat zien op de homepage. Daarna blijft de radar staan op de laatste tijd die in de loop zat.
Ik weet niet of dit nieuw is maar zag liever een doorlopende presentatie.