Ik wil mezelf zeker geen klop op de schouder geven, maar enkele dagen geleden leek de boel mij al wat aan de droge kant voor het koufront uit, die discussie hebben we toen al gehad. GFS berekende toen overigens wel wat overtuigender convectieve neerslag maar dat zal ongetwijfeld veroorzaakt zijn door een teveel aan vocht, zowel in de grenslaag als op wat grotere hoogte (hoewel de progtemps voor vanmiddag ook toen wel degelijk te droog waren voor cumuls, laat staan Cb's. Daar ga je dan toch maar een beetje in mee....:(.
Volgende keer beter.
EDIT, het beeld dat WRF momenteel schetst lijkt mij voor de hand liggend. Of te wel...vandaag niets meer. | Gewijzigd: 2 april 2011, 19:08 uur, door marsel
De Thermische Vore is al rond het avond-uur de zuid-westelijke punt van het land gepasseerd, spoedig volgend de westelijke helft van het land.
Zoals alle verwachtingen zich reeds hebben laten gelden, geldt de meeste onweerskand voor het uiterste zuiden en oosten van het land, voornamelijk zuid-limburg/vlaanderen en de achterhoek/ruhr, waar de beste kansen voor vandaag liggen.
Het is niet iets om speciaal voor wakker te blijven echter. De thermiek neemt snel af, de convergentie is snel bewegend, en we zie een zeer zwakke stroom uit het zuid-westen.
Al-met-al..... Mijn gelukwensen aan de enkeling die vandaag nog een schicht ziet, een rommel hoort.... maar wees wel, het seizoen is nog maar net begonnen... het grootste plezier komt meestal aan het eind
Groetjes uit het zonnige Westen
Laatste keer dat ik op Woensdrecht AB was lag dat toch echt in N-B
Kidding
Waterig zonnetje, maar goed vertoeven in de tuin. Het is weekend dus neem een lekkere, koude, blonde rakker boys
Jij ook naamgenoot LOL
Groetjes
*edit* taalfoutje eerste regel | Gewijzigd: 2 april 2011, 19:28 uur, door Tracker
Krijgen we nu het zelfde als in de winter?, alleen gaat het nu om onweer in plaats van sneeuw.
Er is nog geen druppel regen gevallen of de meeste geven het al op!!
Wacht het nou gewoon nog ff af, en als er morgen nog geen onweer is geweest, dan mogen jullie zoveel klagen als julie willen.
Ps: Sorry dat ik dit zeg, maar dit verpest mijn voorpret
Als realist zijde denk ik dat ik een paar apart ben. Maar ik kan eenieder die begint te zeuren eigenlijk best begrijpen.
Laten we reeel zij, het laatste echte volwaardige onweer is 8 maanden geleden, wat betekend dat het nu bij de mesten begint te kriebelen.
Weet wel dat ik het heerlijk vond zwaar onweer te hebben aangezien mijn ex dan zo heerlijk egen me aan kroop, zo bang als ze was Zo bang als dat enigen zijn, zo gek zijn anderen op hetzelfde fenomeen. En als iedere andere hobby heb je de 'pros and cons'.
Hoop dat mn volgende vriendin wat meer met onweer heeft zodat we lekker samen naar het licht kunnen kijken
Is en blijft uitermate boeiend ernaar te kijken en het te begrijpen, ondanks alle natuur- en scheikundige wetenschappen die ik heb bestudeerd
Mijn 2 centjes (ouderwetse gulden centjes )
Hou je juiste hersenhelft gereed voor komend seizoen
Groetjes