jammer, maar niets aan te doen. och ja. aan de uitleg te zien is het toch niet meer zo speciaal als toen een paar dagen geleden gezegd werd. het zal idd nowcasten worden
Hoe betrouwbaar is het ?
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
Daaronder werd ook aangegeven dat: "Kortom, het begin van het nieuwe onweersseizoen lijkt een spectaculaire opening te gaan krijgen. Voorzichtigheid blijft uiteraard geboden. Zes dagen van te voren een verwachting maken, kan geen zekerheid bieden, maar dat gaan we in de komende dagen nauwlettend in de gaten houden."
bedoelde er ook niets verkeerd mee hoor . bedoelde gewoon of het wel nog waard is om echt op morgen te hopen. dit zijn de risico's van dagen vooraf blij zijn en zeker met onweer Je hebt gewoon NOOIT zekerheid
F5-en werkt bij mij niet haha...
ik heb een "CMD + R" op mn applejtje
keuzes genoeg, maar wellicht is er nog een gouden tip.
Ik morgen op de veluwe in een huisje dat niet ver fietsen van de zandvlaktes ligt.
D.W.Z. mogelijkheid tot verre uitzichten en time lapse shots van groeiende buien.
Maar ook Estofex zit er weleens naast... Zo was afgelopen week het kleine onweersbuitje in Breda/Overijssel ook niet voorspeld. Niets georganiseerds dan, maar wel mooie wolken en wat hagel misschien!
Update van Karim van zijn website
Op basis van de laatste modelruns ga ik uit van een beperkte onweerkans morgen zaterdag. De lucht lijkt me aan de droge kant en diepe convectie zal moeilijk getriggerd worden. De timing van de conv.line is rond 18z over het centrum van BE, dus wat dat betreft zit de timing goed. Enkele onweders op de thermische vore/conv.line is mogelijk, maar ik schat de kans niet meer in dan zo'n 40-50%. In het westen lijkt de shear dichtbij de jet en de barokliene zone niet verwaarloosbaar te zijn dus daar is evt. een actiever exemplaar mogelijk, verder naar het oosten is de kans op organisatie klein.
| Gewijzigd: 2 april 2011, 07:59 uur, door Harmos
Het zonnetje schijnt goed en het is al 13 graden hier en het is pas 09:00 uur
ook in deze run lijkt alles nog niet echt goed op zijn plaats te vallen. De KO-index is om 18z goed met waardes van -6
Niet veel later liggen de waardes al rond de 0 en rond middernacht al op de 12.
De soaring komt vergeleken met de KO-Index veel later. De soaring index geeft om 18z in het westen 20-25 en in het oosten helemaal niks, maar in de loop van de nacht/ochtend krijgt het oosten een index van 25-30. (Even klikken voor een animatie.)
De cape en LI blijven aan de lage kant. Wel is het iets beter geworden vergeleken met gisteren. De cape en LI blijven s'avonds redelijk lang hagen boven het oosten.
Neerslag berekend deze GFS run niet. Op de kaarten is wel een mooie overgang te zien op 18z. ongeveer dan draait de wind van ZO naar W.
Citaat van Kanim, donderdag 1 januari 1970, 1:00 uur Het beeld in voorgaand bericht wordt bevestigt. Ofschoon een duidelijke conv.line zal doortrekken in de late namiddag, lijkt daar geen onweer op te ontstaan. De modellen laten dit zien, maar ook op basis van de progtemps lijkt dat niet te geburen, deze zijn gewoon te droog. Hoogstens laten ze onstabiliteit zien in de midden niveaus. Ik ga dus uit van een onweerkans <30%.