Zal niet gaan, heb er geen bewijs voor hoe het werkt en het is ook geen gave meer gevoelens en dat werkt natuurlijk niet in meteorologie. Dan moet je het wel kunnen onderbouwen. En een simpele mijn grote teen jeukt niet zal niet handig over komen.
Toch zijn het zulke dingen die je veel kunnen vertellen net als dieren maar bv ook de lucht. Hoe zien wolken er uit, waar komt de wind weg en zo kun je wel even door gaan. En er is natuurlijk ook het punt dat ik (had ik er misschien wel bij moeten zetten) hoofdzakelijk over mijn eigen regio praat of waar ik op dat moment ben. Wil dus niet zeggen dat als ik in Maastricht zeg dat het niet gaat onweren dat dat betekent dat het op Texel ook niet gaat onweren.
Ik begrijp wel wat je bedoelt, alleen je hebt het over een FEIT en dat is wel heel stellend en absoluut. Dan laat je geen ruimte meer over voor andere mogelijkheden en lijkt me niet handig als het nog steeds om een aanname gaat.
Desalniettemin ben ik het met je eens dat voor weersverwachtingen het goed is, om naast de computer-output, ook het weer buiten en de natuur in de gaten te houden, om het geheel zo goed mogelijk te complementeren...
Dan nog even over mij zelf. Als ik soms of vaak zeg dat er geen onweer komt dan is dat niet om negatief te doen maar dan is dit gewoon en FEIT. Ik heb het niet bij gehouden maar helaas zat ik vorig jaar maar wat al te vaak goed en daar baal ik van want ik ben net zo gek op onweer als de meeste hier.
Ik zou hier graag een onderbouwing voor zien, eventueel kun je hem via pb sturen om het forum niet ermee te vervuilen!
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
De camera weer uit het vet gehaald en objectieven opgepoetst. Wellicht doe ik mezelf een bliksemtrigger kado..... dan ben ik helemaal klaar voor de flitsende strijd.
Maar helaas ben ik 2 april niet in het land. Ik zit vanaf maandag voor 2 weken in Moskou maar ik heb zo'n idee dat daar niet veel spannends gaat gebeuren in die periode. Ik zie het wel op O-O wat er in NL gebeurd .
Succes en een stormachtig seizoen toegewenst allemaal! En jan; alvast bedankt voor je heerlijke voorspellingen en de daarbij behorende voorpret!
Al was het alleen maar om de temperaturen i.c.m. de luchtvochtigheid. Alles wordt langzaam groen en dan ook nog een eerste onweerskans (zij het dat ik besef het nog met voorzichtigheid is).
Ik zie dan zo'n dag voor me dat je dan zo'n lekker fris voorjaarsonweersbuitje zou hebben en nog niet het supergrote werk.
Zo'n bui die boven je hoofd ontstaat
Dat vind ik zo mooi soms aan voorjaarsbuien.
Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4
Velp 2018:
Smeltende sneeuw: 6
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Weerlicht: 6
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)
Velp 2017:
Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Smeltende sneeuw: 6
Hagel: 13
Weerlicht: 6
Onweer: 21
Bedankt voor de heldere uitleg jan, en de rest van de aanvullende informatie ook natuurlijk....
We zijn weer blij dat er onweerskansen te berekenen zijn in ons land....
Eindelijk die ... winter de deur uit gezet, en laat de donderbuien maar komen hoor.....
t'zal wel weer effe wennen zijn... trillende ramen, en rommels..... kortom.... laat maar komen.....
Ik zat net de pluim te bekijken en dacht dit kan onweer worden!?
Toen zag ik dat er een eerste topic was geopend.
Ik verwacht in de kust provincies het minste spectakel (zeewatertemp.).
Hoop wel dat er in capelle aan den ijssel ook weer eens een spectakel gaat losbarsten, dat is lang geleden.
Mijn zus woonde in gelderland en daar was het altijd veel heftiger, helaas.
Ik moet er trouwens wel even aan wennen (onweerskansen).
veel plezier allemaal!
bron: buienradar.nl
We weten allemaal hoe het met de sneeuwkansen verliep vanaf januari
Ik wacht wel tot donderdag/vrijdag met bij worden.
Heb geen zin in dooie mussen