Bij velen de bio.klok ontregeld zelfs dieren zoals vogels. voornamelijk nachtdieren. ook jonge kinderen korter slapen.
In alle grote steden verbod op dag en nacht verlichting reclame borden.of extra heffing.
Maar we zullen zien. ik denk dat ze het niet meer kunnen verkopen als ennergy winst. en overwegen het af te schaffen.
Trouwens voel ik me fitter als het donker is. dus die lange licht avonden is niks voor mij. daarbij ook mensen die het fijn vinden blijven lang actief. dus later rust nemen. met het gevolg verergerde ochtend humeur. want nachtrust moet voor 00:00 ingaan. dat is dan bij velen meenst later.
Nu gaat de klok vooruit en MOET iedereen er zich aan houden, terwijl losse bedrijven ook uit zichzelf een uurtje eerder kunnen beginnen. Als het vrijwillig is, dan kan iedereen tenminste zelf bepalen om wel of niet mee te doen.
Daarom: in de huidige samenleving weinig meerwaarde.
Hier ook een avond mens. Maar ik vind het wel fijn het idee "langer licht" buiten.
Maar denk dat we zonder de "Zomertijd" gewoon wat langer moeten wachten totdat het weer lekker langer licht is in de avond. Nu is het eigelijk gewoon beetje smokkelen. Mischien wel goed voor de stroombesparing maar ja.... Psygish werkt het ook wel een beetje goed voor mensen met de "winterdip" die kunnen dan sneller en langer van de daglicht genieten.
Groetjes Lynette
Aan de ene kant is zomertijd ook wel goed want anders (de vroege vogels onder ons kennen het) word het over en maand om 4 uur al licht. Je moet namelijk niet vergeten dat het om half 6 bij goed weel al licht begint te worden. Veranderen naar zomertijd compenseert dit enigszins, al duurt dit maar 3 weken en dan is het gewoon om 6 uur al licht.
Overigens ben ik wel voor afschaffing maar zouden we dan wel iets moeten compenseren door bv de klok permanent en half uur naar voren te zetten. Dan krijg je misschien wel de beste mix tussen zomer en winter.
Neem de droogtrommel een uitkomst voor velen.Is het te warm dan kopen we massaal een airco ga zo maar door.
Bovendien zijn veel mensen van slag door hun veranderde bioritme met name de ouderen onder ons.
Laten we het bij zomertijd houden. de langere avonden zijn wel fijn.
Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4
Velp 2018:
Smeltende sneeuw: 6
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Weerlicht: 6
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)
Velp 2017:
Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Smeltende sneeuw: 6
Hagel: 13
Weerlicht: 6
Onweer: 21