Gisteren naar de premiere geweest en kan wel zeggen dat dit de eerste film is in mijn leven waar ik met genot heb naar zitten kijken, ook al duurde hij niet lang. Voor de mensen die er niets om geven hoorde ik al fluisteren van... "Is dit alles". Kennelijk weten ze niet wat dat allemaal inhoudt. Dat was het jammere er van. Als iemand 12 jaar van zijn leven opoffert om een film te maken, waarvan 8 jaar met een IMAX camera dan neem ik er mijn petje voor af. Mijn hoogtepunt van de film was toch wel die ene indrukwekkende beeldopname van een prachtige tornado, op dat scherm kwam hij volledig tot zijn recht en het leek er veel op of dat je zelf daar aanwezig was (zie screenshot hieronder).
Gelukkig waren we op tijd aanwezig. Om 17.00u vertrokken Piet en ik naar Den Haag, maar als snel zaten we ons op te vreten want het verkeer reed niet door en we hadden te maken met files. Maar goed, dat is typisch Nederland. We waren ruim op tijd aanwezig en kregen daar gratis drank/koffie aangeboden. Na een minuut of 15 kwam Sir. Sean Casey op ons afstappen om een praatje te maken, natuurlijk ging het over chasen in Europa/Amerika, waar anders over... Na een minuut of 15 werd er omgeroepen dat we de zaal in mochten, dus iedereen ging als een dolle in de rij staan om maar een goed plekje te hebben, behalve Piet en ik. Voor dat de film begon sprak Sean Casey zelf nog. Ik moet wel zeggen dat hij ook een goede spreker is (misschien kwam dat wel door de aantal rode wijn die hij genuttigd had). Wij zaten achteraf op een goede plaats, lekker in het midden dus we hoefde niet extreem omhoog te kijken, maar ook niet extreem naar beneden te kijken.
Toen de film was afgelopen hadden we nog een receptie, waar we ook nog voorzien werden van drank en hapjes. Daarnaast hebben we ook nog met Sean Casey staan praten over de film zelf en of hij nog door gaat met chasen/maken van andere films. Daarover hoefde hij nauwelijks over na te denken. Hij gaat er mee door en als alles mee zit komt er ook weer een film daarover, maar dan niet in IMAX formaat. Want zoals hij zelf aangaf, is het filmen van drama niet zo geschikt voor een IMAX film. Kortom, het was een zeer geslaagde avond voor mij en ik denk ook wel voor Piet. Foto's van Sean en mij komen voorlopig niet op het forum, ik wil ze namelijk voor mijzelf houden.
Bij deze wil ik Het Omniversum bedanken dat ze mij de mogelijkheid hebben gegeven om één van mijn wensen hebben doen uitkomen.