Ik ben Christian Rocks en ik ben voor het eerst op onweer-online. Ik lees regelmatig het forum en andere weerstation sites. Sinds gisteren ben ik in het bezit van mijn nieuwe Aelcto WS 4000. Vandaag op gezet en het werkte meteen. Bij het weerstation krijg je EasyWeather software mee geleverd. Dit is ook mijn allereerste weerstation.
Nu komt mijn vraag over het software:
Ik heb een imac en daarop parellel software erop geïnstalleerd voor win xp en nog 3 progjes die alleen op win draaien en mijn weerstation. Ik zoek nu alleen nog software voor op win sxp en die ook met mijn ws 4000 werkt voor gegevens up te loaden naar mijn webiste. Ik zal mijn mac niet continu aan hebben, maar als ik hem aan zodat regelmatig kan updaten.
Wie heeft er ervaring van jullie met goede software voor websites. Ik heb google al gebruikt en ik kwam er ook een paar tegen, maar sommigen waren voor mij wat te duur voor niet continu gebuikt of ze waren in het duits. Het allerliefste zou ik open source of goedkope software willen hebben en in het nederlands.
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Groetjes.
Ik heb toch eens cumulus onder handen genomen om te kijken hoe dat allemaal werkt.
Tot nu toe werkt het allemaal zie : http://www.christianrocks.nl/weerstation/
Mijn mac staat niet 24 uur aan vandaar dat het niet altijd wordt geupdate. Ik ben mijn website nog aan het vernieuwen zodat alles netjes wordt ook i.v.m. de pagina van mijn weerstation. Alleen moet ik nog eens kijken om de tekst te vertalen van engels naar nl. of kan ik het beste in het engels laten staan?
Ik heb mijn weerstation opnieuw geinstalleerd en hij is nu 24 uur per dag online. Alleen klopt de regenstand van cumulus niet. Hoe kan ik die op nul zetten, want ik heb al van alles geprobeerd. Alvast bedankt.
www.christianrocks.nl
Update:
Alles werkt weer..... Ik heb gewoon alle data bestanden verwijderd en opnieuw gestart. | Gewijzigd: 14 september 2011, 21:03 uur, door Christianrocks