Vanacht een ingeving en de tijd gehad om er weer even lekker op uit te trekken.
Hier mijn resultaat uit losse hand genomen
Groetjes Lynette
Ik hoop dit jaar me nog veel bezig te houden met nachtfotografie.
Hopelijk ook bliksemfoto's
Ik hoop dit jaar me nog veel bezig te houden met nachtfotografie.
Hopelijk ook bliksemfoto's
go for it!
wel beter als je er een statief bij gebruikt
succes
Dankjewel
Ik heb ook beste trilhandjes maar ik maak gebruik van bruggetjes/paaltjes of bomen om mn armen te ondersteunen om het getril te verminderen. Werk goed vind ik. Maar volgende keer echt met statief
@Monique
Das een van de dingen waar ik me een beetje in aan het verdiepen ben. Dit ook ivb de onweer die er hopelijk weer aan gaat komen.
@Cateye
Dankjewel ik voel me vereerd
Dat zijn Roadflare's deze ga ik gebruiken tijdens mn fotosessies in het donker of met onweerfotografie op n vaste plek. Dit om me zo zichtbaar te maken voor andere weggebruikers. Is voor ieders veiligheid een vriend van mij verkoopt ledlamp producten voor de auto:D
Hier nog een filmpje van de roadflares: http://www.youtube.com/watch?v=8NHQN8ZKRCc
Zelf komen er in mn auto ook iets van ledlampen om de veiligheid van mn chacemobiel en mezelf te vergroten
Straks mn fotografiewebsite op mn achterraam en een leuke O-O sticker en ben ik compleet XD | Gewijzigd: 22 maart 2011, 22:24 uur, door Resident Evil
Nachtfotografie is het leukst. En als je dit kunt zal een goed onweer geen probleem zijn. Alleen nog een paar mooie plekjes uitzoeken en je zit geramd.
Wat voor camera gebruik je?
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!
Ik gebruik de canon 550D en de 1000D. En heb 1 lens 70-300 van canon en een van tamron, 2x 18-55 lensjes. en een sigma 18- 200. Dus bijna alles in huis voor een leuke maar ook dure hobby
En heb een velbon statief. Voor in de auto gebruik ik een pittenzak op mn raamstyle en een regenhoes + zonnekap om de regen niet al te veel op de lens te laten vallen.
De onweer fotografie plekken heb ik al Mooi uitzicht is natuurlijk erg belangerijk
Daarvoor moet ik ook trouwens die Roadflares voor aanschaffen (sta dan op n brugje en wilo toch laten zien aan de medeweggebruikers dat er "iets" op de brug gebeurt en de medeweggebruikers alerter zijn.)
Groetjes Lynette
Over het algmeen krijg je de mooiste foto's van zo dichtbij dat het al geen goed idee meer is om buiten een auto te zijn. De meeste foto's neem ik van binnen in de auto of van er net buiten als de bui ver genoeg weg lijkt.
Maar kun je met een auto gaan stilstaan op een brug?
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!
Is een brugje in de polder en ja ik blijf in de auto geen zin op gefrietuurd te worden En het is geen doorgaande weg. En in de nacht amper wat verkeer. Gelukkig een dikke paar honderd meter flinke masten die als bliksemvanger fugeren maar indd je weet nooit Daarom dan echt safty first de auto niet uit tot na de bui ver genoeg is.
Is een brugje in de polder en ja ik blijf in de auto geen zin op gefrietuurd te worden En het is geen doorgaande weg. En in de nacht amper wat verkeer. Gelukkig een dikke paar honderd meter flinke masten die als bliksemvanger fugeren maar indd je weet nooit Daarom dan echt safty first de auto niet uit tot na de bui ver genoeg is.
Hehehe, lijkt me een goed idee. Afgelopen jaar onderweg naar fotografieplek een inslag op een meter of 20 (bleek later, ik ken de mensen waar het ingeslagen was) van de auto. Ik veilig, dus nu nog meer aangespoord om de boel op te zetten en plaatjes te schieten. Kom ik onderweg (misschien 500 meter verder van de inslag) een paar toeristen tegen die onder een enorme boom, naast een grote stalen telefoonmast staan te schuilen. Aaaaaah... dus geen foto's geschoten, maar vriendelijk geprobeerd te blijven met een stelletje idioten in m'n auto...
Das super dat je hun "veiligheid" en droogte heb aangeboden. Natuurlijk jammer van de foto's die je dan niet kan schieten. Maar lijkt me ook wel een fijn idee als ik een van die personen was dat iemand zo vriendelijk is om ons even in "veiligheid te stellen.
Hopelijk komt dit jaar de fotografische momenten helemaal goed
Groetjes Lynette