dwz in Nederland zijn er recent weinig tot geen aardbevingen geweest.
Dus de kans erop in het hier en nu wordt dan steeds groter, omdat het al zo lang rustig is geweest.
dwz in Nederland zijn er recent weinig tot geen aardbevingen geweest.
Dus de kans erop in het hier en nu wordt dan steeds groter, omdat het al zo lang rustig is geweest.
Wat bedoel je? De laatste beving is van 1992, nog geen 20 jaar geleden. Niet lang geleden dus.
Wat betreft de beving in Bree: stel dat dat er eentje is die eens in de 100000 jaar voorkomt, de laatste keer 2000 jaar geleden. Dan hebben we nog wel even hoor!
Wat ik in de post boven de jouwe aangaf: We weten nu van 1 sterke beving (die van Bree, 2000 jaar geleden), maar met 1 beving kunnen we nog geen trend berekenen! Je hebt een flinke reeks op nodig om een zinnige voorspelling te doen.
Er is (voorlopig ) nog maar 1 zekerheid in dit leven en dat is dat je uiteindelijk dood gaat.
De suggestieve manier van berichtgeving werkt in de hand dat er mensen in paniek raken,daarnaast zal over een poosje vanzelf blijken wie er mogelijk voordeel heeft of wil halen uit dit bericht.Mogelijk moeten de heren geologen weer een subsidietje zien los te peuteren om hun bestaansrecht te waarborgen.Mogelijk een lobby tegen kernenergie of een reden om weer ergens belasting over te kunnen heffen.... (kan nog wel ff doorgaan...... )
Uiteindelijk heeft dit soort berichten een nieuwswaarde NUL!!!
Tuurlijk,maar dat kon vorig jaar ook al maar toen hoorde je er niks over en nu vanwege Japan is het 'opeens' een item.....
Dat heet het ijzer smeden als het vuur heet is | Gewijzigd: 22 maart 2011, 09:31 uur, door erik
Dat heet het ijzer smeden als het vuur heet is
Mja waarschijnlijk was dat onderzoek nog niet klaar????
Dat dit soort dingen mogelijk kunnen gebeuren dat weet iedereen. Het probleem ligt in het feit dat het wordt gemeld alsof de kans enorm groot is en dat we ons moeten behoeden voor een zware ramp dichtbij. Er gaat toch een stukje sensatie vanuit en dat zal idd te maken hebben met de ramp in Japan. Doemdenkerij & angstzaaierij verkoopt nou eenmaal goed...
... hij heeft funding nodig?
of 1vandaag heeft selectief zitten knippen in de beelden.
Van elk jaar zou nou juist dit jaar uitgekozen worden om als nieuwsitem iets te schrijven over een kans op een zware aardbeving in NL.
Wel heel erg toevallig gezien de huidige situaties met Japan.....
Tja wie weet valt er wel een komeet uit de lucht zo op je kop, of verdwijnt de zwaartekracht en beland je in de ruimte om vervolgens te imploderen.
Of hey de aarde scheurt uiteen en val je erin...enkeltje naar china....
Ja ik vindt het altijd wel leuk hoor dit soort berichten van de zogenoemde kenners, maar wanneer beginnen we nou eens gewoon te leven en ons niet zo wetenschappelijk bezighouden met.....wat als..of..als dat dan......
Tuurlijk.... er gebeuren nare dingen, maar door berichten als dit te publiceren haal je alleen maar angst aan de hals, want laten we rieel wezen hoeveel mensen gaan voorzorgsmaatregelen treffen na het zien of lezen van dit soort berichten............................precies heel gering......dus heeft het dan nou echt zin?
Maarja thats the downside of globalization
Vroeger was het: wat men niet weet deert niet, tegenwoordig is het wat men weet moeten we vooral uitbuiten....of ben ik nou te filosofisch???
''Het gebied rond Bree, Roermond, Sittard, Aken en Keulen is een actief tectonisch systeem.
Dat is al 200 miljoen jaar zo, en dat zal ook nog wel een tijdje zo blijven'', zei geoloog Ronald van Balen van de Vrije Universiteit (VU) in Amsterdam maandag.
''De kans bestaat dat daar ooit weer een grote aardbeving plaatsheeft, maar het is onmogelijk te zeggen OF en wanneer dat zal gebeuren.''
Volgens Van Balen staan de kerncentrales van Borssele en Doel (België) ver genoeg van het epicentrum van een mogelijke aardbeving om geen schade op te lopen.
Bron: ANP, gevonden op nu.nl (http://www.nu.nl/wetenschap/2473523/zware-aardbeving-mogelijk-in-nederland.html)
Deze geoloog zegt dus eigenlijk niet te weten of het überhaupt gaat gebeuren, en als het gaat gebeuren is dat nog maar de vraag wanneer.
Mijn mening over dit hele gebeuren is nu dus dat iedereen wel een dergelijke conclusie had kunnen trekken. Ik kan nu ook zeggen dat we een EF-5 tornado gaan meemaken, maar of dat gebeurd en wanneer het gebeurd is ook onmogelijk te zeggen.
Waar ik al eerder op hamerde is dat het begrijpend lezen niet of nauwelijks gedaan wordt... Ze lezen alleen maar wat ze willen lezen en daarop gaan ze lopen "zeuren"
Nou inderdaad! Maar als je er iets over weet over die F5, geef even een seintje!
Nou in 1967 hadden we een F3!
http://www.nieuwsdossier.nl/dossier/1967-0...Chaam+en+Tricht
(sorry voor off-topic)
edit2: Neede heeft zelfs een F4 gehad!
http://nl.wikipedia.org/wiki/Tornado_(werv..._en_Belgi.C3.AB | Gewijzigd: 23 maart 2011, 15:46 uur, door Govert
http://www.nieuwsdossier.nl/dossier/1967-0...Chaam+en+Tricht
(sorry voor off-topic)
edit2: Neede heeft zelfs een F4 gehad!
http://nl.wikipedia.org/wiki/Tornado_(werv..._en_Belgi.C3.AB
Ja ik weet het! Heftige taferelen en deze info is regelmatig hier langs geweest op het forum. Zo zie je maar dat een dergelijke tornado ook ons nederig landje aan kan doen en met alle gevolgen van dien. Laten we hopen dat een f5 ons land dan maar voorbij gaat, hoeveel ik ook hou van tornado's, maar daar is ons dichtbevolkte land echt niet op berekend...
Nee niet filosofisch, wel met je beide benen op de grond. Goede uiteenzetting en kan me er helemaal in vinden...