Ik ben stinkend jaloers op iedereen vanavond Heb op het moment zelf geen fatsoenlijke zoomlens Eind april pas. Ik twijfel ook nog een beetje over welke lens het gaat worden.
Voor de eerste keer zijn deze opname erg goed ,wel wat overbelicht hier en daar dus een kortere sluiterijd nemen
kan dit probleem deels oplossen en of meer frames maken.
succes.
NB:bijgaand een maanopname die ik onlangs gemaakt hebt in regio '''Sinus Iridum'' de 2 kratertjes in het midden zijn Helicon 25 km met doorsnede en Verrier 20km opname heb ik gemaakt met een 100mm kijker en 3Xbarlow opname heeft een juiste belichting en scherpte.
mvg, | Gewijzigd: 21 maart 2011, 22:41 uur, door Malex
Groeten Wilfred
Nou prachtige foto's hoor, heb je goed gedaan voor je eerste maanpica's!
Voor de eerste keer zijn deze opname erg goed ,wel wat overbelicht hier en daar dus een kortere sluiterijd nemen
kan dit probleem deels oplossen en of meer frames maken.
succes.
NB:bijgaand een maanopname die ik onlangs gemaakt hebt in regio '''Sinus Iridum'' de 2 kratertjes in het midden zijn Helicon 25 km met doorsnede en Verrier 20km opname heb ik gemaakt met een 100mm kijker en 3Xbarlow opname heeft een juiste belichting en scherpte.
mvg,
Als je dan toch bezig bent, wil je dan even een foto maken van de maanrover, weten we meteen dat ze er echt geweest zijn...
@Wjans: prima foto's, goed gedaan. Wordt na een tijdje verslavend, nachtfoto's...
@ Weerfreakje: kortere sluitertijd= prima foto's van de maan!
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!
@Wjans: prima foto's, goed gedaan. Wordt na een tijdje verslavend, nachtfoto's...
@ Weerfreakje: kortere sluitertijd= prima foto's van de maan!.
Nou als je dat graag wilt geen probleem. Hier de locatie bv waar de Apollo 15 destijds op 3 augustus 1971 heeft plaatsgevonden deze opname heb ik vorig jaar gemaakt en hebt tevens alle 6 Apollo landings plaatsen opgezocht met de telescoop en daarvan foto's gemaakt bij de Apollo 15 is de LM geland in het ''Montes Apenninus'' gebergte nabij Mons Hadley .
NB:Ik hoop dat de topic starter Wjans het mij niet kwalijk neemt dat ik hier foto plaats in zijn draadje zo ja dan hoor ik dat graag en zal ze dan gelijk weer verwijderen. | Gewijzigd: 22 maart 2011, 00:09 uur, door Malex
NB:Ik hoop dat de topic starter Wjans het mij niet kwalijk neemt dat ik hier foto plaats in zijn draadje zo ja dan hoor ik dat graag en zal ze dan gelijk weer verwijderen.
Inderdaad Wjans, als je het niet leuk vind halen we de boel weer weg hoor!
Maar Lexa, nu we het er toch over hebben... ik ben altijd al nieuwsgierig geweest hoe moeilijk het kon zijn om te checken of ze er echt geweest zijn. Niet dat ik het niet geloof, maar gewoon om de praatjes de wereld uit te hebben.
Zou het theoretisch mogelijk zijn om met een flinke telescoop de maanrover op de foto te zetten? Wat zou je ervoor nodig hebben? Of zou de atmosferische verstoring daarvoor teveel zijn?
Ik heb altijd al een voorliefde voor onmogelijke foto's gehad, dus ben ik erg nieuwsgierig...
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!
Allereerst bedankt voor de reacties! Ik kan er wel wat mee ... en die foto's totaal geen probleem zijn ook mooie platen
Als je jou opname in zwart wit zou omzetten krijg je ook een geheel ander plaatjes,de maan is immers in ZW.
Mvg
Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4
Velp 2018:
Smeltende sneeuw: 6
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Weerlicht: 6
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)
Velp 2017:
Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Smeltende sneeuw: 6
Hagel: 13
Weerlicht: 6
Onweer: 21