In ons Nederlandse cultuurtje wensen wij elkaar tot nu toe heel conservatief maar 3 dingen toe:
- prettige feestdagen
- gelukkig nieuwjaar
- vrolijk pasen
Ik zeg: SAAAAI, waarom is het niet gebruikelijk om elkaar een fijne lente toe te wensen? Terwijl de meeste Nederlanders de lente als een zeer positieve overgang ervaren. Een nog belangrijkere vraag is:
Is het in deze tijden waarin de sociale media alles overneemt, mogelijk om een nieuw gebruik te introduceren?
Lets say 'een paar jaar verder' : door social media is het sinds 2011 gebruikelijk geworden om elkaar op 21 maart een fijne lente toe te wensen.
Wie doet en denkt er mee? Ik heb al verschillende kanalen warm lopen die maandag de 21e de boel flink zullen proberen te pluggen, en uiteraard ben ik druk bezig met het monteren van een filmpje om deze maandag te lanceren.
Misschien wel lachen, als we met 0-0 een sterk aandeel in deze trend kunnen hebben.
Lijkt me geniaal als ons dat lukt!
klinkt haalbaar als je een netwerk van personen hebt die alleen ook hun eigen andere netwerk hebben
Ik doe het zelf ook regelmatig, juist als spontane tegenhanger vanwege de standaard kaartdagen zoals kerst en verjaardagen. Een 'fijne lente' doet haast niemand, maar de reacties erop zijn enorm positief.
De lente is echt iets waar veel mensen vrolijk van worden en als je dat kan ondersteunen met een leuke kaart cq wens dan is dat helemaal top!
Ik stuurde in dit geval echte kaarten, dus via de post, en wel op 1 maart al! Aangezien bij de meeste mensen zo rond de 21-ste de echte start van de lente is, is dat wellicht een betere keuze. En dan inderdaad online... | Gewijzigd: 18 maart 2011, 00:45 uur, door Tyshane
Ik heb andere kanalen en vrienden met grote social media netwerken al warmgedraaid. Zij nemen de uitdaging aan.
Ik nu druk bezig met het filmpje
Ik heb niks met Kerst of Pasen, omdat ik niet in god geloof, en ook niet geloof wat er in de bijbel staat. Alleen de vrije dagen zijn leuk. Ik blijf wel mensen vrolijk kerstmis wensen omdat dat schijnbaar een gewoonte geworden is.. Evenals Pasen.
in de lente geloof ik wel, dus:
FIJNE LENTE ALLEMAAL!
Mooi dat er steun en goede moed is.
Now lets make plans!
1e stap, hebben jullie feedback op deze tekst (ik ben sowieso zwaar slecht in spelling, hehe)
Deze tekst staat dus als intro in het filmpje
In Nederland hebben we 3 momenten
wanneer wij elkaar iets goeds toewensen.
Prettige feestdagen,
gelukkig nieuwjaar,
en een vrolijk pasen.
Niet iedereen geeft hier om.
Iedereen heeft zo zijn eigen waarden.
Wat bij ons allen wel overeenkomt, is de
waarde die wij hechten aan de
groei en de warmte die de lente
met zich meebrengt.
Waarom is het dan echter niet
gebruikelijk om elkaar een fijne lente
te wensen?
Elk nieuw gebruik begint bij een aktie
door 1 persoon binnen een groep.
Ben jij degene die aan de vooravond
van dit nieuwe gebruik staat?
Plaats de URL van dit filmpje in je
social media en wees getuige!
Een fijne lente voor iedereen!
Prachtige bloemetjes die de grond uit schieten en mooie kleur krijgen!
Wat je zegt Pyro, we wensen elkaar fijne feestdagen/verjaardagen of net wat.
Maar dr word niets gezegd over de seizoenen. Persoonlijk vind ik het een leuk idee!
En 't stukje tekst ziet er goed uit hoor
wanneer wij elkaar iets goeds toewensen.
Prettige feestdagen,
gelukkig nieuwjaar,
en een vrolijk pasen.
Niet iedereen geeft hier om.
Iedereen heeft zo zijn eigen waarden.
Wat bij ons allen wel overeenkomt, is de
waarde die wij hechten aan de
groei en de warmte die de lente
met zich meebrengt.
Waarom is het dan echter niet
gebruikelijk om elkaar een fijne lente
te wensen?
Elk nieuw gebruik begint bij een aktie
door 1 persoon binnen een groep.
Ben jij degene die aan de vooravond
van dit nieuwe gebruik staat?
Plaats de URL van dit filmpje in je
social media en wees getuige!
Een fijne lente voor iedereen!
mooi stukje tekst!
ben nu ook wel heel erg benieuwd naar het filmpje hahaha... | Gewijzigd: 18 maart 2011, 09:57 uur, door anirnith
ja, moet idd wel korter kunnen.
welk info zou jij als eerst schrappen?
(sorry mannen mijn mening) ik vind het een onnozel iets.
maar desondanks dat, het beste met de trend
weather without storms is no weather at all.
gaat zondag geplaatst worden.
iemand nog advies / connecties of tips voor leuke kanalen?
naast:
zie.nl
dumpert
nujij.nl
geenstijl
Facebook, Hyves, mail, blogs! Misschien een idee dat expliciet nog te vermelden in het filmpje. Soort aanzet om het door te tweeten, hyven, mailen, bloggen, zie-en, nujij-en, zegt het voort, zegt het voort!