voor het eerst zou er hierbij ook schade zijn aan het omhulsel van de reactor.
di 15 mrt 2011, 00:40
TOKIO - Bij reactor 2 van de kerncentrale Fukushima 1 is dinsdag een ontploffing gehoord. Dat meldden Japanse media.
Gaat echt niet goed daar.
Het gaat echt niet goed daar want reactor 4 staat in brand, volgens Trouw, BBC-news, Volkskrant.
Edit:04.46 uur de brand zou geblust zijn volgens de japanse media
| Gewijzigd: 15 maart 2011, 05:15 uur, door henk55
en hoe kom je aan jodium, we moeten de weerberichten wel goed in de gaten houden, athans volgens duitsland, en ik hoor ook geen nieuuws uit los angeles california, er wordt iets stil gehouden.
en hoe kom je aan jodium, we moeten de weerberichten wel goed in de gaten houden, athans volgens duitsland, en ik hoor ook geen nieuuws uit los angeles california, er wordt iets stil gehouden.
Hmm in de zin van stilhouden alszijnde complot theorie, ik weet het niet...Probleem is in dit soort situaties dat de gevolgen nog niet te overzien zijn. In Japan zelf weten ze nog niet eens voor de volle 100% hoe het ervoor staat, dus het zal wel even duren voordat wij ook alles precies weten. Na het terughalen van een hoop reporters zal de nieuwsgaring er niet beter op worden.
De provincie heeft hier gewoon Jodium op voorraad ivm Borssele, das dan weer een voordeel
Maaruh, wat heeft Californië hier mee te maken?
Hier hoeven we heus geen voorzorgen te nemen, veel te ver weg. Zelfs de straling van tsjernobyl was hier niet gevaarlijk te noemen, laat staan dan van het verre Japan.
Mensen mogen 1 millisievert per jaar extra straling krijgen, bovenop de 1 millisievert aan 'normale' achtergrondstraling waar elk mens aan wordt blootgesteld.
Blootstelling aan 100 millisievert (dat is 100.000 microsievert) per jaar kan kanker veroorzaken.
Voor medewerkers van kerncentrales ligt het toegestane aantal op 50 millisieverts per jaar.
In Japan wordt thans buiten de centrale 400 millisievert per uur gemeten (NOS 12u, Wim Turkenburg, Energiedeskundige Universiteit Utrecht)
Livestream van een Geiger teller, Staat in Chiba zo'n 200km van Fukoshima, nabij Tokyo
0.16 is normaal (Natuurlijke straling)
kans op meltdown is hier door heel groot
http://nos.nl/audio/225714-wim-turkenburg-...tsjernobyl.html | Gewijzigd: 15 maart 2011, 13:21 uur, door pietjelol
Livestream van een Geiger teller, Staat in Chiba zo'n 200km van Fukoshima, nabij Tokyo
Vraag me af of dat juiste metingen zijn. Reeds tijdens het NOS-journaal van 13u kwam er tijdens de uitzending een bericht binnen dat op 50km van Tokio een stralingsniveau van 60 keer hoger dan normaal zou zijn gemeten.
Dat zou zeer ernstig zijn.
Het is te hopen voor de bewoners van Tokio dat de wind snel uit het westen gaat waaien, zodat het de Oceaan op waait.
Dat zou zeer ernstig zijn.
Het is te hopen voor de bewoners van Tokio dat de wind snel uit het westen gaat waaien, zodat het de Oceaan op waait.
Het zijn de juiste metingen, de wind is al een tijdje terug gedraaid naar zee toe. Daardoor is de straling terug gedaald naar normale waarden. Laten we hopen dat de wind niet terug draait.
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/buit...traling_dinsdag | Gewijzigd: 15 maart 2011, 14:21 uur, door WimBaens
Tssss.... ja... dat kan natuurlijk ook! Briljant! Internet is nog maar pas ontdekt...
Nog niet panieken met z'n allen. Zoveel is er nog niet aan de hand. Pas als de meltdowns (waar de centrale op ontworpen is!) buiten hun binnenste behuizing komen (niet de betonnen, maar de stalen koker daar weer binnenin) en dan ook nog iets goed in de fik weet te steken, dan wordt het link voor de japanners...
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!
Nog niet panieken met z'n allen. Zoveel is er nog niet aan de hand. Pas als de meltdowns (waar de centrale op ontworpen is!) buiten hun binnenste behuizing komen (niet de betonnen, maar de stalen koker daar weer binnenin) en dan ook nog iets goed in de fik weet te steken, dan wordt het link voor de japanners...
Ik zou niet zo zeker van mijn zaak zijn....En misschien is dat al het geval aan het worden...Je weet het niet.
Ik zou er mijn hand ook niet voor in de reactor steken hoor...
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!
Ikzelf heb er mijn twijfels over
Edit: Volgens de IAEA zijn alle units in de centrales van Fukushima, Onagawa en Tokai in een 'veilige en stabiele' conditie. Wel wordt er een no-flyzone ingesteld in een cirkel van dertig kilometer rondom de Fukushima-centrale.
Waarom een no-flyzone, als het "veilig" is ? | Gewijzigd: 15 maart 2011, 16:06 uur, door smarkie