dit om te zorgen dat me telescoop beter staat, minder ruimte in neemt dan het gigantische statief, en permanent staat.
alles is nu ook via het www te besturen om met oog op de toekomst een op afstandsbestuurbare sterrenwacht in zuid frankrijk neer te zetten.
zagen van de buis 142mm diameter, 10mm dik !
;)
;)
me neefje helpt met aandraaien van wat bouten.
;), de telescoop staat.
| Gewijzigd: 12 maart 2011, 18:18 uur, door Erwin Kats
Citaat van onweeer, zaterdag 12 maart 2011, 18:34 uur Ook mijn complimenten
Deze is zeker nice ookal weet ik er niet veel van
Kan hij wel tegen regen etc?
daar heb ik een ''scope-cover'' voor, een amerikaans merk wat doeken maakt voor over de telescoop, zo hebben ze ook een sterke versie waarvan ze garanderen dat hij jaren lang in alles omstandigheden buiten kan staan.
met deze doek erop word het echter wel een gesloten ruimte waardoor snel vocht ontstaat, wat snel gebeurd in deze hobby in de nachten.
hiervoor als het doek erover zit heb ik een ontvochtingsunit eronder staan.
Wel foto's plaatsen nu he?
natuurlijk
bier staat altijd koud, ik heb nu ook een zonne telescoop, altijd leuk om even naar de zon te kijken.
Bedankt voor de bevestiging.
inderdaad bekabeling, er gaat 1x 12 aderige kabel doorheen en 1 actieve usb kabel voor de aansturing en de camera.
bij het uiteinde zit er ook nog een usb hub met voeding, als je 20 minuten per keer belicht en foto's hebt van 25mb per stuk moet je met alles rekening houden
hier nog paar fotootjes van werk van afgelopen week
epower switch, deze schakeld via internet 220 aan en uit, hiermee zet ik de voedingen aan van de telescoop, camera enz.
;)
jij altijd , echter observeren zit er niet meer bij, tegenwoordig hangt er ten alle tijden een camera aan