deze 6 ronde objecten welke op grote hoogte en met hoge snelheid, als een formatie over vlogen
Geen geluid , geen verkleuring (steddy groen) op grote hoogte en met constante snelheid in de N-NO richting
foto heeft 1/2 seconde sluitertijd op F4 70 mm
met zekerheid geen disco lichten meerdere meldingen door het land gevonden via twitter
weet iemand wat dit zou kunnen zijn ? ..... hoor het graag
deze 6 ronde objecten welke op grote hoogte en met hoge snelheid, als een formatie over vlogen
Geen geluid , geen verkleuring (steddy groen) op grote hoogte en met constante snelheid in de N-NO richting
foto heeft 1/2 seconde sluitertijd op F4 70 mm
met zekerheid geen disco lichten meerdere meldingen door het land gevonden via twitter
weet iemand wat dit zou kunnen zijn ? ..... hoor het graag
nu met foto
ja las het op twitter ja hij zag er 2 (krijg nu alleen geen bericht van hem)
erg leuk om even over na te denken wat het zou kunnen zijn ...
was geen disco licht , want zat ook achter de bewolking en niet er tegen aan (zaklamp effect)
dus ik gok op een beetje noorderlicht via sateliten is dat plausibel ?
ik kom zelf origineel ook uit oudkarspel dus ik vind het wel erg leuk om te lezen
zou een hele rationele verklaring zijn voor dit ja !
aliens die fokken ze maar lekker in hollywood ..
Het zijn vrij grote stippen op de foto
Heb ff een mailtje naar het KNMI gestuurd.
hoogte natuurlijk moeilijk te bepalen in het donker
wel erg groot voor een satelliet (al kijk ik naar de overkomst van het veel grotere ISS)
ook zijn de "bollen" goed en constant in formatie , dat zie ik een (op verschillende hoogte zijnde satelliet niet doen)
wel erg groot voor een satelliet (al kijk ik naar de overkomst van het veel grotere ISS)
ook zijn de "bollen" goed en constant in formatie , dat zie ik een (op verschillende hoogte zijnde satelliet niet doen)
en voor de kritische mensen een Full (aps-C) 15 mp Formaat foto
Geschoten met Canon 50D en 70-200 Canon F4 L USM lens
in jpeg
Ik ga voor deze opties, scherp gezien. Elk licht(end) 'bolletje' heeft een lichtere variant ernaast en die afstand is bij allen zo ongeveer hetzelfde. En dan met de lantaarnpalen eronder. Hmz. Ik vind de dubbelglas theorie de meest plausibele vooralsnog. | Gewijzigd: 12 maart 2011, 08:28 uur, door Tyshane
Ik heb een cirkel om de 4 felste 'lichtende bollen' gemaakt. Deze cirkels gegroepeerd, dit gekopieerd en deze kopie, dus de 4 cirkels samen, naar beneden gesleept. Onderlinge afstand blijft dus gelijk. Het schuift bijna exact over de lantaarnpalen-lampen heen. Toeval?
Ik heb een cirkel om de 4 felste 'lichtende bollen' gemaakt. Deze cirkels gegroepeerd, dit gekopieerd en deze kopie, dus de 4 cirkels samen, naar beneden gesleept. Onderlinge afstand blijft dus gelijk. Het schuift bijna exact over de lantaarnpalen-lampen heen. Toeval?
Kan de telegraafkop al voor me zien... "buitenaards bezoek na catastrofale aardbeving"
Mooi dat we hier op o-o nog wat nuchtere mensen hebben die verder kijken dan hun neus lang is
Mooi dat we hier op o-o nog wat nuchtere mensen hebben die verder kijken dan hun neus lang is
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik het zelf niet heb gezien / doorzien, ik hou vaak alle opties open namelijk. Maar door de voorgaande reacties werd ik op een idee gebracht en wilde dat even controleren.
Ik hou ook alle opties open maar de overeenkomsten met de zg. objecten in de lucht en de lantaarnpalen vond ik te frapant.
Het zijn vrij grote stippen op de foto
Heb ff een mailtje naar het KNMI gestuurd.
Dit bericht is bewerkt door zorba: Vandaag, 02:17
.
Zullen ze blij mee zijn, al die spam van lensflares en weespiegelingen.. enz enz enz..
Naïeve mensen hebben vaak de neiging om bij verklaarbare dingen toch vaak op het
onverklaarbare te hopen en daardoor liever aannemen dat het iets "vreemds" is in plaats
van logisch na te denken en er een simpele verklaring voor te zoeken..
Het zijn wel grappige mensen en ik ken er veel!
Alleen ben ik zelf niet zo... | Gewijzigd: 12 maart 2011, 11:08 uur, door Pgs3000
geel tot roodachtige vliegende objecten (vorm als vliegtuig).
Deze gingen heel snel van zw naar no en bewogen ook min of meer om elkaar heen.
Kon er 2 heel even waarnemen en mn vader slechts 1 (die keek pas na reactie van mij)
Ik zal mijn bevindingen na het weekend op pappier zetten.
Zelf verklaar ik het dat het Lazerbeams waren van discotheek of zo.
Waarneming vannuit port-zelande te Zeeland.
Scherp....
Hoeft overigens geen lenseflare te zijn (zoals hier later genoemd), maar mist wil ook wel eens aparte spiegelende effecten hebben, zeker rond het vriespunt.
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!