Kan iemand mij vertellen of er in de buurt van nunspeet/apeldoorn een grote brand aan het woeden is?
Vanuit zwolle zag ik in die richting een behoorlijke rookpluim, en in Lelystad zag ik het nog....
Maar er wordt niets vermeld op p2000 althans voor zover ik het heb gezien, of een nieuwssite.
Regio : [NOG] Regio 6 - Oost Nederland (Noord en Oost Gelderland)
Urgentie : [HOOG]
Eenheden : [0806775] Tankautospuit-7743 Ugchelen
: [0806240] Monitorcode Brandweer Noord en Oost Gelderland
: [0806730] Tankautospuit-7741 Apeldoorn
: [0804726] Blusgroep Ugchelen
: [0804725] Lichtkrant Kazerne Ugchelen
: [0804443] Bevelvoerders Vrijwillig Apeldoorn-Hoofdpost
: [0804446] Blusgroep Vrijwillig Apeldoorn-Hoofdpost
: [0804750] Monitorcode Ugchelen
: [0804723] Bevelvoerders Ugchelen
: [0804445] Lichtkrant Kazerne Vrijwillig Apeldoorn-Hoofdpost
: [0804405] Lichtkrant Kazerne Apeldoorn-Hoofdpost
: [0804430] Monitorcode Apeldoorn-Hoofdpost
www.hulpverleningsforum.nl
www.hetbrandweerforum.nl
Altijd handig om info te vinden. Zeker als er een brand is die in wijde omtrek te zien is.
APELDOORN - Het heldere weer heeft maandag de brandweer in Apeldoorn in de luren gelegd. Aan het begin van de middag werd uitgerukt na meldingen over heidebrand nabij Hoog Soeren.
Het bleek echter te gaan om vuur dat enkele kilometers verderop woedde - bovendien gecontroleerd.
Defensie brandde nabij schietterrein Harskamp preventief een stuk natuur af in verband met schietoefeningen. Het alarm kwam doordat het zulk helder weer was.
Bron: De stentor
http://www.destentor.nl/regio/apeldoorn/82...t-brandweer.ece
Het bleek echter te gaan om vuur dat enkele kilometers verderop woedde - bovendien gecontroleerd.
Defensie brandde nabij schietterrein Harskamp preventief een stuk natuur af in verband met schietoefeningen. Het alarm kwam doordat het zulk helder weer was.
Dat is toch bij 't Harde? Had ik het toch goed gezien. Het leek vanaf Heerde al bedriegelijk dichtbij, maar ondanks het naderbij fietsen bleef het veraf, dacht toen meer richting 't Harde, maar de militairen waren dus een fikkie aan 't maken! Het fikkie was dus te zien vanaf Apeldoorn en Zwolle in ieder geval. Zal idd komen door de enorme helderheid van het weer! | Gewijzigd: 9 maart 2011, 11:26 uur, door Tyshane
Nee Wilp tussen Apeldoorn en Deventer in.
Het ging niet om een brand van gisteravond maar om een fikkie van eergistermiddag!