Afgelopen dinsdag 1 Maart lukte het Dirk Ewers om enkele fraaie plaatjes te schieten van het International Space Station (ISS) toen het ruimtestation tegen de avond over het Duitse plaatsje Kassel trok. De plaatjes laten fraai zien hoe de shuttle Discovery gekoppeld is aan het station.
Door bijna 2000 foto's te schieten heeft hij ook een mooi filmpje van het ISS en de gekoppelde shuttle gemaakt. Deze zijn hier! te bekijken.
©onweer-online
In jou beginpost staat een verwijzing naar een filmpje. ik heb dat aangeklikt om het filmpje te bekijken, en ben op zoek gegaan naar meer info over die foto.
Ik heb naar beneden gescrolt en helemaal onderaan, bij de reactie geeft de fotograaf uitleg hoe het een en ander tot stand is gekomen en met welke app.
In ieder geval, als ik het goed lees, een lens met in totaal 4200mm (4 x 1025mm zal wel een extender tussen zitten met 4 x vergroting)
Groet henk.
Ik heb naar beneden gescrolt en helemaal onderaan, bij de reactie geeft de fotograaf uitleg hoe het een en ander tot stand is gekomen en met welke app.
In ieder geval, als ik het goed lees, een lens met in totaal 4200mm (4 x 1025mm zal wel een extender tussen zitten met 4 x vergroting)
Groet henk.
Heb jij de apparatuur om dat vanavond eens te proberen Henk?
Erg jammer, misschien iemand anders? Ga wel ff kijken om 19:29. Hopen dat het onbewolkt is.
Op 19 maart toch wel henk...?
Ik ga het proberen met 300 mm en statief
(foto)
en met een mobiel maak je natuurlijk niet de beste foto's. iK denk dat ik toch maar even naar boven ga kijken vanavond | Gewijzigd: 5 maart 2011, 16:48 uur, door Ramon Oost
Heb hem 2jaar geleden gezien. Je zag hem echt goed. Een vet heldere ster ter grote van een 10 centje. Trekt snel over van west naar oost geloof ik. Was binnen een minuut weer verdwenen achter de horizon. Echt wel een kippenvel momentje als je ziet waar de mensheid toe instaat is | Gewijzigd: 5 maart 2011, 17:25 uur, door Shadow112
Ik ga t denk ik ook niet redden met me canon 70-200mm f4 L
Toch best knap geschoten met ongeveer 400 km hoogte met een gemidelde snelheid van 27.744 km/u
Top dagen dit jaar 2012 ;
20 + 21 Mei
Top dagen vorig jaar 2011 ;
28 April, 10/11Mei, 28 Juni, 26 Augustus en 10/11 September