Het is hier toch wel bekend dat er een antiglobalwarming groep aktief is en dat er multinationals zijn die wetenschappers omkopen om artikelen te publiceren die op allerlei fronten de global warming belachelijk willen maken?
voor dat hier gletsjer onstaan,vliegen varkens of zo.
het kan wel maar dan neemt jaren tijd in en ik denk niet dat wij in zo scenario dat nog mee maken.
en volgens mij is de definitie van een ijstijd dat het klimaat met gemiddeld 1 a 2 graden daalt,dat zet niet gelijk zoden aan de dijk
dat zou best kunnen,maar er zijn er ook zat die globalwarming manipuleren om het erger te laten lijken.
zoals dat het aantal smelt water op groenland sterk overdreven word,dat als de eerste ijsbeer verdrinkt het gelijk in de media is,dat meetpunten op de noordpool opeens verdwijnen en dat er in Sahara het aantal verdubbelt is.
overal is wel wat over te zeggen | Gewijzigd: 6 maart 2011, 20:46 uur, door winter=fijnweer
Ja hoor, het is hier echter ook bekend dat om subsidie te krijgen van overheden je je verhaal wel richting global warming moet laten wijzen. Anders word je niet serieus genomen en komen sommige prima stukken niet door de peer review. Niet omdat ze niet goed zijn, maar omdat de reviewers hun naam niet aan het stuk durven te verbinden uit angst hun subsidie kwijt te raken.
Beide zijden zijn troebel.
Daarom maar zelf naar de werkelijke verbanden kijken. CO2 gehalte in de lucht vs. wereldtemperaturen. En natuurlijk eventuele andere mogelijke verklaringen voor een warme periode.
En dan staat de broeikastheorie er niet goed voor...
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!
Ja, en het is hier ook bekend dat sommige mensen zich laten aanleunen dat de waarheidsgehalte van de global warming-theorie kan worden afgemeten aan de verhouding voor- en tegenstanders ervan onder de wetenschappers en vooral politici. Dit doortrekkende is de aarde plat, want toen geopperd werd dat die rond was, was de meerderheid tegen. De wijze waarop wordt omgegaan met tegenstanders van de opwarming van de aarde door toedoen van mensen, doet niet veel onder voor de wijze waarop men met de verkondiger van de ronde aarde om ging.
Overigens, zijn de voorstanders van de theorie van de opwarming niet in goed gezelschap van de atoomlobby??? Als er ergens geld zit en belangen een rol spelen om wetenschappers om te kopen is het deze wel.
het kan wel maar dan neemt jaren tijd in en ik denk niet dat wij in zo scenario dat nog mee maken.
en volgens mij is de definitie van een ijstijd dat het klimaat met gemiddeld 1 a 2 graden daalt,dat zet niet gelijk zoden aan de dijk
Wij misschien niet, maar als je kinderen hebt zul je wel 2 keer nadenken voor je een ijstijd wilt Met een mini-ijstijd lag hier al veel sneeuw in een korte periode, laat staan een echte ijstijd.
Overigens, zijn de voorstanders van de theorie van de opwarming niet in goed gezelschap van de atoomlobby??? Als er ergens geld zit en belangen een rol spelen om wetenschappers om te kopen is het deze wel.
En de tegenstanders worden dik betaald door de oliegiganten, die heel wat meer macht hebben dan de atoomlobby
Ik hou het liever in het midden, er zal bij de 2 kanten wel een deel waarheid verteld worden. | Gewijzigd: 7 maart 2011, 11:21 uur, door WimBaens
Er is zoiets als argumenten die wetenschappelijk waar of niet waar zijn. We moeten af van de onzinnige discussie over wie door wie betaald wordt, of over wie op welke universiteit gestudeerd heeft, of over hoeveel wetenschappers aan welke kant van de discussie staan. Het zijn allemaal geen geldige argumenten.
Wat geldig is, zijn de logische argumenten, de ruwe metingen. En die wijzen trouwens vanzelf uit welke kant gelijk heeft. Niemand van ons hoeft echt opgewonden te raken van deze discussie. We gaan het hoe dan ook meemaken. Als de aarde straks afkoelt weten we genoeg. En wees eerlijk: als de aarde wel opwarmt door CO2, hoe realistisch is het dan te denken dat we een afnamen van CO2 kunnen afspreken, als we het nog niet eens eens kunnen worden over simpele dingen op deze planeet?
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!
Er is zoiets als argumenten die wetenschappelijk waar of niet waar zijn. We moeten af van de onzinnige discussie over wie door wie betaald wordt, of over wie op welke universiteit gestudeerd heeft, of over hoeveel wetenschappers aan welke kant van de discussie staan. Het zijn allemaal geen geldige argumenten.
Wat geldig is, zijn de logische argumenten, de ruwe metingen. En die wijzen trouwens vanzelf uit welke kant gelijk heeft. Niemand van ons hoeft echt opgewonden te raken van deze discussie. We gaan het hoe dan ook meemaken. Als de aarde straks afkoelt weten we genoeg. En wees eerlijk: als de aarde wel opwarmt door CO2, hoe realistisch is het dan te denken dat we een afnamen van CO2 kunnen afspreken, als we het nog niet eens eens kunnen worden over simpele dingen op deze planeet?
Daar ben ik het volledig met je eens, we komen er wel achter wie er gelijk krijgt.
CO2 is nodig zelfs. Zonder CO2 ook geen O2 -> Zuurstof. WANT! Planten hebben CO2 nodig om fotosynthese uit te voeren en zuurstof te produceren. De reactievergelijking is dan ook:
De watermoleculen mogen in deze vergelijking niet tegen elkaar weggestreept worden, omdat links water nodig is voor de lichtreactie om elektronen te leveren en rechts water vrijkomt in de donkerreactie.
Dus menschen: Meer planten en bomen plaatsen, minder kappen. En inderdaad de bevolkingsgroei beperken.
Zeau.
CO2 is nodig zelfs. Zonder CO2 ook geen O2 -> Zuurstof. WANT! Planten hebben CO2 nodig om fotosynthese uit te voeren en zuurstof te produceren. De reactievergelijking is dan ook:
Dus menschen: Meer planten en bomen plaatsen, minder kappen. En inderdaad de bevolkingsgroei beperken.
Zeau.
Sterker nog, Klik hier! klikkerdeklik