Word hier een tornado gevormd? Ofwel, zien jullie hier ook een hook in (rechts)?
Bron: http://www.livewxradar.com/
Het kan nog kloppen ook, zie in het USA topic;
Citaat van Vince S, zondag 27 februari 2011, 20:19 uur zojuist een severe thunderstorm watch uitgegeven voor de bui bij Wichita Kansas
En je ziet Wichita net onder de bovenstaande bui liggen.
en tot mijn grote verbazing zijn de meeste haken net andersom dan op jouwn plaatje staat. Volgens mij is het ook zo dat de haken een standaard vorm hebben en dat, dat afhangt van op welk halfrond je zit.
ik kan het mis hebben natuurlijk.
wel een mooi plaatje!!
en tot mijn grote verbazing zijn de meeste haken net andersom dan op jouwn plaatje staat. Volgens mij is het ook zo dat de haken een standaard vorm hebben en dat, dat afhangt van op welk halfrond je zit.
wel een mooi plaatje!!
Scherp gezien van de richting; op het Noordelijk halfrond draaien tornado's dan ook altijd tegen de richting van de klok in, dus dat klopt wel, dan zou het plaatje inderdaad geen hookecho zijn, da's niet logisch.
wel een mooi plaatje!!
Dat heb je helemaal correct. Op het noordelijk halfrond draaien wallclouds ook in de andere richting dan op het zuidelijk halfrond.
Linkjes: Tekst en uitleg v.w.b. (anti)cyclonaliteit en voorbeeld van anticyclonale tornado's vorig jaar. | Gewijzigd: 28 februari 2011, 17:13 uur, door arjanbruggink
Niet altijd. Zo'n 99%
wel een mooi plaatje!!
Wauw dat wist ik niet. Bedankt voor de uitleg! En Arjan bedankt voor de artikelen!