Het kon niet anders! Geen woord over de voedselspeculatie die wereldwijd door vooral de rijke landen gevoerd wordt. Die speculatie voert de prijzen op tot ongekende hoogten. Elke natuurramp wordt aangegrepen om aan de opwarming te wijten en hupsakee daardoor voedsel tekort. Koren op de molen van de voedselspeculanten om de prijzen onmiddellijk op te drijven. Nou die natuurrampen zijn er altijd geweest, alleen horen we er met de huidige communicatiemiddelen binnen een minuut van, terwijl je er vroeger pas jaren later van hoorde of helemaal niet.
De westerse voedselspeculanten veroorzaken voedseltekort en zijn daardoor direct de oorzaak van voedselvluchtelingen naar het westen. Geef die vluchtelingen eens ongelijk. Intussen gaan in het westen de voedselprijzen ook tot ongekende hoogten, terwijl we die stroom vluchtelingen nooit, maar dan ook nooit kunnen stoppen. De inwoners in het westen worden vervolgens ook de dupe van die voedselspeculanten. Behalve hoge voedselprijzen worden we overstelpt met vluchtelingen die met geen 100 PVV-achtige politieke partijen tegen te houden zal zijn. Ze blijven komen uit overlevingsdrang. Op een gegeven moment kan het niet anders dan tot botsingen leiden binnen die overspoelde westerse landen, want die vluchtelingen willen eten en het zijn er veel, heel heel veel. En ze laten zich niet terugsturen, want wie laat zich de dood in sturen?
Tenzij we de voedselspeculatie, uitgaven aan defensie, miljarden uitgaven om dictaturen in stand te houden omwille van de olie (en daarmee de bevolking onderdrukken en voedsel onthouden), de voedselspeculanten oppakken die hele jungles ontbossen omwille van de winst, zal dat tot oorlogen leiden, ja in de westerse wereld! Want als de vluchtelingen in Azië, Afrika en Zuid-Amerika eenmaal gaan lopen, hetgeen met de moderne communicatiemiddelen die tot in alle uithoeken van de aarde is doorgedrongen eenvoudiger is te organiseren, is er geen houden meer aan.
Maar niet a.g.v. opwarming van de aarde!!!
Makkelijk hoor om de opwarming van de aarde de schuld van alles te geven en daarmee de werkelijk schuldigen buiten schot te houden. Iets te doorzichtig als poging ons rijp te maken om nog meer belasting te laten betalen.
We zitten in de wel bekende cirkel.
Wat er elders in de wereld gebeurd is te triest voor woorden, maar wat kunnen wij doen om dit te keren?????
Ik vraag dit als een 'zoekende in de woestijn' als je begrijpt wat ik bedoel?
We zitten in de wel bekende cirkel.
Wat er elders in de wereld gebeurd is te triest voor woorden, maar wat kunnen wij doen om dit te keren?????
Ik vraag dit als een 'zoekende in de woestijn' als je begrijpt wat ik bedoel?
Het gaat om bewustwording. Die stromen economische vluchtelingen zijn onmogelijk tegen te houden. Verplaatst je maar eens in hun schoenen. Wat zou jij doen om je gezin van de hongerdood te redden en ze een menswaardiger bestaan te geven?
Het is een kwestie van overleven. Geen enkele regering zal ze tegen kunnen houden! Dat heeft geheel niets met de opwarming van de aarde te maken, maar met de uitbuiting van die landen door oliemagnaten en voedselspeculanten die de prijzen opdrijven door de oogst van hele grote gebieden ruim van te voren al op te kopen voor een habbekrats om vervolgens elke prijs te kunnen bepalen die ze maar willen. Die prijs kunnen de mensen in die arme landen (waar notabene dikwijls die olie en oogst vandaan komt) niet betalen.
Mijn hoop is dat de revoluties die nu in diverse landen plaatsvind zal leiden tot een betere verdeling van de rijkdommen in die landen en o.m. de opbrengst van olie aan de bevolking toekomt en de opbrengst van voedselproductie eerst hun eigen monden bereiken. Maar ik zie de bui alweer hangen. Ik hoor alweer geluiden vanuit de VS om militair in te grijpen in Noord Afrika. Nou, daar zit niets humaans achter hoor. De wapenindustrie wrijft alweer in z'n handen. Hoe meer burgeroorlog hoe beter voor ze. Kunnen ze aan beide kanten wapens verkopen. Kassa!!!
....
Nou, daar zit niets humaans achter hoor. De wapenindustrie wrijft alweer in z'n handen. Hoe meer burgeroorlog hoe beter voor ze. Kunnen ze aan beide kanten wapens verkopen. Kassa!!!
Mooie uiteenzetting Ben, ik denk (en vrees) dat je gelijk hebt. Het gaat inderdaad vaak niet om het humane, maar puur om het laten draaien van de kassa, en het monetaire stelsel draait helaas alleen maar om winst. Geld is al heel lang geen middel meer, maar helaas een doel geworden, met alle negatieve gevolgen van dien...