Vraagje... ik heb vannacht enkele beelden van sterren geschoten om gewoon ff lekker te testen met startrails.
Ik had al ergens gelezen dat je beter meerdere foto's kan maken en die vervolgens over elkaar heen te leggen dan 1 foto te maken met een giga sluitertijd.
Nu loop ik alleen tegen het probleem aan dat ik niet weet hoe ik deze goed kan layeren in photoshop?
Zijn er mensen hier die dit doen? of mensen die hier een andere applicatie voor gebruiken?
Bedankt!
Groet,
Freek
Heb er weinig ervaring mee, ooit een keer voor een komeet gebruikt, maar schint wel goed te zijn.
Daniel
Heb via "Startrails" even de foto's op elkaar gestapeld..
Ik had dit programma al een hele tijd, maar heb er eigenlijk nooit wat mee gedaan.
Omdat mijn sluitertijd nogal hoog lag, aangezien ik diep in space wou kijken, staan er eigenlijk te veel sterren op om een mooie startrail te maken..
Dit is ook te zien aan de foto, het is heel erg druk en er zit ruimte tussen de sterren..
Maar al met al laat dit wel zien, dat je met dit programma toch een aardige startrail kan maken.
Binnenkort maar eens proberen met een kortere sluitertijd zodat er minder sterren op de plaat komen voor een betere foto.
Hier mijn probeersel
Ps: bekijk de foto in groot formaat, dan is het iets minder druk en beter te zien.
Hierbij 1 normale foto, om te laten zien dat er gigantisch veel sterren op 1 plaat staan.
| Gewijzigd: 22 februari 2011, 19:56 uur, door Joey
Toch vind ik DSS wel iets intresanter en werkt ook met raw.. Ff een goede handleiding zoeken hiervoor.. In het verleden al eens een fotos gemaakt met anderhalf uur sluitertijd.. Veeeel ruis...:( daarom wil ik gaan stacken en ook voor in de toekomst deep space.. Komeetjes etc..
Vette pics! Eerste wel druk idd!
Waar is btw die foto van de Melkweg gemaakt?? En met wat voor instellingen?
Gr
De foto's zijn gewoon achter mijn huis gemaakt, alle lampen uit compleet in het donker zodat er geen storing op de foto te zien is..
Mijn instellingen waren: ISO: 1600, Diafragma 3,5 & een sluitertijd van 30 seconden.. hoe langer hoe meer sterren je te zien krijgt uiteraard. Ik had die 30 seconden zodat de melkweg goed te zien was, maar dat is uiteraard je eigen keuze.
De foto's zijn wel wat bewerkt, dit houdt in dat ik de foto's iets meer contrast heb gegeven zodat het er allemaal net iets netter en beter uitziet, anders ziet het er allemaal erg donker uit.
Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geinformeerd!