Doordat het zwaartepunt van een sterk hogedrukgebied (kerndruk rond 1035 hPa) zich van de Engelse oostkust naar Noord-Duitsland verplaatst, ruimt de wind vandaag van noord naar noordoost. Daardoor kunnen in de loop van de dag geen nieuwe wolkenvelden van de Noordzee tot onze streken doordringen. Bovendien wordt de lucht steeds droger. Vanmiddag wordt het dan ook op de meeste plaatsen zonnig weer: vanavond verdwijnen ook de laatste cumuli. De middagtemperatuur komt uit op circa 6 graden. Vanavond daalt het kwik snel en gaat het uiteindelijk op de meeste plaatsen licht vriezen. De noordoostenwind is zwak tot matig van sterkte.
De komende nacht is het onbewolkt en zakt de temperatuur naar waarden tussen -1 in delen van Zeeland en lokaal -7 in het oosten en noordoosten. Maandag overdag is het uitgesproken zonnig en wordt het 7 tot 8 graden. Er waait een zwakke tot matige oost- tot zuidoostenwind.
Dit is EC, GFS staat het er gewoon nog in, aangezien EC van de week ook een graag of 6 naast zat zou het zomaar kunnen gebeuren
Voor de 14e? Als het nu voor morgen de 7e zou zijn, tja...dan zou ik me borst ook niet zo nat maken, anders bevriest die nog...
De Ligging van het Hoog (nu boven NL /ten westen van ons - en terugtrekkend naar Atl Oceaan ) wordt heel erg bepalend voor de NOORD-Hoek (dan NW/N) windrichting - Laag is aanwezig in SCANDI/RUSSIA
Tevens is er de komende dgn veel koude opbouw boven Groenland (met tot 1060HPa) temps tot -55! (afzakkend naar Ijsland) | Gewijzigd: 6 maart 2011, 13:31 uur, door Verwijderde_gebruiker_04
Vooruitzichten
Aanvankelijk zonnig en 's nachts nog koud. Vanaf woensdag mogelijk wat regen en oplopende temperatuur, overdag richting 10 graden.
bron: KNMI
mijn gevoel zegt dat we gewoon in de hoge temps blijven, hoop dat GFS het bij het rechte eind heeft | Gewijzigd: 6 maart 2011, 13:58 uur, door Musselkanaalder
-----------------------------------------------
As't nait gait zoas't moet, mot't mor zoas't gait
vind ik zelf ook..er komt gewoon geen sneeuw, punt.
dan ben ik misschien een pessimist maar ik blijf wel rieeel, tevens een optimist voor de lente. | Gewijzigd: 6 maart 2011, 13:57 uur, door smoke_soldier
weather without storms is no weather at all.
Dat is nu het weer.... anderen hopen op warmte (en er zijn ook winterliefhebbers) ; ieder zijn eigen voorkeur | Gewijzigd: 6 maart 2011, 13:58 uur, door Verwijderde_gebruiker_04
Dat is waar, ik zou er ook niks op tegen hebben om nog een laatste keer sneeuw te zien. Maar steeds een week vooruit kijken naar de eerste kans op sneeuw heeft niet veel zin.