Ik zal zeker nog wat rondsnuffelen op de andere topics maar wat betreft het wintertopic is het wel klaar.. Iedereen bedankt voor de superinzet in dit topic en ik hoop dat ik iedereen weer terug mag zien in het nieuwe wintertopic dat er ergens rond november weer zal zijn ! Voor nu toedels en de groente bis bald..( mogelijk dat ik er een aantal zal zien op de meteo sessie)
Groet, Calliep
Calliepski! Ik dacht dat jij al goodbye had gezegd?! Hoe dan ook; jij ook bedankt voor je input en je weer-waardige-winter-bijdragen. En tot 'november' idd. Maar ben je geen onweer- en zomerliefhebber? Hoop je in die topics ook weer eens tegen te komen. Ciao!
Ik zal zeker nog wat rondsnuffelen op de andere topics maar wat betreft het wintertopic is het wel klaar..
Iedereen bedankt voor de superinzet in dit topic en ik hoop dat ik iedereen weer terug mag zien in het nieuwe wintertopic dat er ergens rond november weer zal zijn !
Voor nu toedels en de groente bis bald..( mogelijk dat ik er een aantal zal zien op de meteo sessie)
Groet,
Calliep
Dat had ik al gedaan Bedankt voor je bijdrages (geld voor iedereen op dit forum) Het was weer gezellig en tot volgend jaar all!
Oja, Ik las net het stuk; "nieuwe ijstijd lijkt onvermijdelijk" Lang leve het wintertopic dan maar !
en trouwens wat er boven Groenland gebeurt wat geeft dat aan voor onze omstreken (daar onstaat toch nog een portie kou)....ach ik geniet er gewoon nog even van
@KNMI
Synoptische ontwikkeling:
Hogedrukinvloed in onze omgeving blijft tot halverwege deze nieuwe week
ons weer bepalen. Vandaag, zaterdag, passeert een zwak koufront en is de
wind tijdelijk even wat meer noordelijk. Zondag verplaatst het hoog zich
richting Engelse oostkust en wordt de wind weer wat meer noordoost. De
tweede helft van de week neemt de depressieactiviteit toe in het
Zeegebied tussen IJsland, Schotland en Noorwegen toe. Woensdag passeert
in de loop van de dag een actiever koufront en ook donderdag staat in
het teken van storingen rond genoemde depressie. De dagen daarna wordt
de verwachting wat onzekerder en lijken we meer op het grensvlak van
hoge- dan wel lagedruk te verkeren. | Gewijzigd: 5 maart 2011, 10:26 uur, door Verwijderde_gebruiker_04
had de hoop nu opgegeven, maar zag toch voor volgende week weer sneeuw ingetekend
en daarna een graadje of 25? heerlijk
-----------------------------------------------
As't nait gait zoas't moet, mot't mor zoas't gait
Ff verder kijken dan je neus lang is....
Ben benieuwd wat er nog van terecht komt de aankomende tijd. Ben wel in voor o.a. maartse buien. En als er (pulse) onweer bij zit maakt het plaatje compleet.
Oke:
Klik als je op de homepage bent op 'Standardkarten (GFS)'
En dan klik je op het 'pulldownmenu' en kies je 'modelwetter ZE'
Vervolgens kies je met de pijltjestoetsen de juiste tijdspanne...
Succes!
Klik als je op de homepage bent op 'Standardkarten (GFS)'
En dan klik je op het 'pulldownmenu' en kies je 'modelwetter ZE'
Vervolgens kies je met de pijltjestoetsen de juiste tijdspanne...
Succes!
Danku | Gewijzigd: 5 maart 2011, 12:23 uur, door Gilleeesss
Ik zal maar afwachten. Ik duim mee voor jullie (sneeuw) en hopelijk kan ik ook eens vlokje zien
naja wat eerder of wat later, als het er maar komt
-----------------------------------------------
As't nait gait zoas't moet, mot't mor zoas't gait
Ik zal maar afwachten. Ik duim mee voor jullie (sneeuw) en hopelijk kan ik ook eens vlokje zien
Op zich wel raar ja, precies bij de grens. Maar goed of het uitkomt is een tweede, dat weet je.