lentegevoel
Ondanks dat we deze week hebben mogen genieten van zonnig lenteweer bij echte leuke temperaturen kwam het lentegevoel al snel terug opduiken .
In belgie haalden het kwik op sommige plaatsen 10 C°.
Winter terug op komst
Maar ondanks dat we deze week van dit lenteweer hebben mogen genieten ziet het er naar uit dat we volgende week ons terug mogen opmaken voor winterweer .
Volgende week maandag ,dinsdag en woensdag zien er nog redelijk zacht uit .
Vanaf woensdagavond zou een noordelijke stroming de benelux voor enkele dagen teisteren.
Er kunnen dan met momenten hevige sneeuwbuien of van tijd tot tijd hevige maartse buien gaan voorkomen .
Het is niet uitgesloten dat er tussen de sneeuw of maartse buien stevig onweer kan uitbreken (vooral “pulse-onweerâ€Â) dit wil zeggen dat de strikes snel in een bui kunnen opduiken maar ook even snel weer weg zijn indien er een “pulse-onweer†ons zal bereiken zou dit voor het hele land zijn hier komen ook de gevolgen van dat het veel langer kan aanhouden .
Afwachten dus voor volgende week .
lentegevoel
Ondanks dat we deze week hebben mogen genieten van zonnig lenteweer bij echte leuke temperaturen kwam het lentegevoel al snel terug opduiken .
In belgie haalden het kwik op sommige plaatsen 10 C°.
Winter terug op komst
Maar ondanks dat we deze week van dit lenteweer hebben mogen genieten ziet het er naar uit dat we volgende week ons terug mogen opmaken voor winterweer .
Volgende week maandag ,dinsdag en woensdag zien er nog redelijk zacht uit .
Vanaf woensdagavond zou een noordelijke stroming de benelux voor enkele dagen teisteren.
Er kunnen dan met momenten hevige sneeuwbuien of van tijd tot tijd hevige maartse buien gaan voorkomen .
Het is niet uitgesloten dat er tussen de sneeuw of maartse buien stevig onweer kan uitbreken (vooral “pulse-onweerâ€Â) dit wil zeggen dat de strikes snel in een bui kunnen opduiken maar ook even snel weer weg zijn indien er een “pulse-onweer†ons zal bereiken zou dit voor het hele land zijn hier komen ook de gevolgen van dat het veel langer kan aanhouden .
Afwachten dus voor volgende week .
winterweer op komst? waneer? december 2011 komt ie zeker terug.
maar nu verwacht ik GEEN sneeuwbom of winterweer meer.( snachts beetje vorst maar dat is gebruikelijk in begin maart)
succes met sneeuw
en je moet ietwat meer punten en comma's gebruiken voor de duidelijkheid, ik moest hem 2 keer lezen voordat ik hem een beetje kon snappen.
voor de rest naja, plus 1 voor de moeite met typen. | Gewijzigd: 4 maart 2011, 21:16 uur, door smoke_soldier
weather without storms is no weather at all.
meen je dit nou echt dfrom? en denk je dat die kansloze lid gaat uitkomen?
met de temps RUIM RUIM boven nul.......jongens....word eens wakker! de winter is gone...finished ....afgeschreven ! | Gewijzigd: 4 maart 2011, 21:56 uur, door smoke_soldier
met de temps RUIM RUIM boven nul.......jongens....word eens wakker! de winter is gone...finished ....afgeschreven !
Ehm natuurlijk geen 100% garantie... maar surprises zijn in Mrt ook wel (eens) te verwachten
Zoals het er nu naar uitziet best een aardig kansje. De temperaturen op 850 hPa zijn koud genoeg in ieder geval. Zo even de nieuwe pluimen bekijken, ben benieuwd, kijken of dat neerslagsignaal wat hoger wordt...
nee
Er zullen wel maartse buien./sneeuwbuien valle
je hoeft niet zo te skreeuwen ....je bent toch geen koter die aandacht wil, of wel?
discussie topic word normaal bepraat, zoals verwacht
kan me niet nader verklaren
Wil iemand dat eens uitleggen aub want ik begrijp het niet echt zo goed en op internet vind ik ook niet echt uitleg.
Alvast bedankt
TaL
Even gegoogled: stukje van jan zomer vorig jaar:
Een pulse storm is een eencellige onweersbui dat is meestal niet erg sterk! Het produceert alleen "zwaar" weer voor een korte periode.
Ik zal zeker nog wat rondsnuffelen op de andere topics maar wat betreft het wintertopic is het wel klaar..
Iedereen bedankt voor de superinzet in dit topic en ik hoop dat ik iedereen weer terug mag zien in het nieuwe wintertopic dat er ergens rond november weer zal zijn !
Voor nu toedels en de groente bis bald..( mogelijk dat ik er een aantal zal zien op de meteo sessie)
Groet,
Calliep