Inderdaad, het lijkt mij eerder een Tundra Tsunami,
Of een kwakkel tsunami, er-kan-alles-uit-de-ucht-komen tsunami.
haha, maar lekker nog geen lente.. Ik hoop dat dat zo blijft tot ergens in Mei.
Volgende week Maartse buien?
Vandaag en morgen zal er in deze situatie weinig verandering komen. In de nacht naar zaterdag krimpt de wind naar het noorden omdat het heersende hogedrukgebied bij Denemarken naar Polen wegtrekt. We komen dan onder regie van een Brits hogedrukgebied.
Zaterdag krijgt het hele land te maken met wolken. Mogelijk valt er zelfs een spatje regen.
Zondag komt dit hogedrukgebied richting ons land en draait de wind naar het oosten tot noordoosten. De zon wint weer terrein. Het blijft nog altijd aan de koude kant.
Na het weekend zien we dat er maandag even een zuidoostenwind gaat waaien. Ondanks de veelvuldig schijnende zon ook dan geen lente-temperaturen. Dinsdag zou de 10 graden even gehaald kunnen worden in Brabant en Limburg door een zuidelijk windje. laten we er van genieten, want daarna wordt het koud en guur met zelfs Maartse buien. | Gewijzigd: 4 maart 2011, 12:08 uur, door Verwijderde_gebruiker_04
Volgende week Maartse buien?
Vandaag en morgen zal er in deze situatie weinig verandering komen. In de nacht naar zaterdag krimpt de wind naar het noorden omdat het heersende hogedrukgebied bij Denemarken naar Polen wegtrekt. We komen dan onder regie van een Brits hogedrukgebied.
Zaterdag krijgt het hele land te maken met wolken. Mogelijk valt er zelfs een spatje regen.
Zondag komt dit hogedrukgebied richting ons land en draait de wind naar het oosten tot noordoosten. De zon wint weer terrein. Het blijft nog altijd aan de koude kant.
Na het weekend zien we dat er maandag even een zuidoostenwind gaat waaien. Ondanks de veelvuldig schijnende zon ook dan geen lente-temperaturen. Dinsdag zou de 10 graden even gehaald kunnen worden in Brabant en Limburg door een zuidelijk windje. laten we er van genieten, want daarna wordt het koud en guur met zelfs Maartse buien.
Koud en guur klopt toch niet echt als je de pluim bekijkt die je erbij post, die gaat juist in stijgende lijn vanaf dinsdag. PP kijkt een beetje verkeerd lijkt mij. | Gewijzigd: 4 maart 2011, 12:04 uur, door WimBaens
Alleen op 9/10 mrt toch wel een "dip" | Gewijzigd: 4 maart 2011, 12:11 uur, door Verwijderde_gebruiker_04
Vandaag nog geen zon en temperatuur nog altijd onder nul,voelt erg koud aan.
Hmm heb hele ochtend al een zonnetje
Ah ik zie het op tempkaartje.... zo! das nog pittige vorst te noemen | Gewijzigd: 4 maart 2011, 12:22 uur, door Verwijderde_gebruiker_04
Of bedoel je die maandag en dinsdag? Dan toch weer wat graden vorst in de nacht, maar goed, dan is het waarschijnlijk ook behoorlijk helder, dus die temp die keldert wel. Ben benieuwd hoe het met de maartse buien zal gaan.
Er zitten vele sneeuwbuitjes in voor benelux zo te zien, maarja kan vanavond weer anders zijn, maar zal zoiezo toch spannen
Top dagen dit jaar 2012 ;
20 + 21 Mei
Top dagen vorig jaar 2011 ;
28 April, 10/11Mei, 28 Juni, 26 Augustus en 10/11 September
Omdat we simpelweg de hele maand nog te maken kunnen krijgen met winterse omstandigheden, dus dit wintertopic lijkt mij toch echt nog steeds op z'n plaats. Wat mij betreft mag de lente ook wel doorbreken nu, maar moeder natuur heeft daar nog weinig zin in.