ik denk het niet.
weather without storms is no weather at all.
Hangt heel erg van dat nieuwe Ierse Hoog af dat was alweer heel snel duidelijk op de laatste kaartruns....
Maar ik denk ook nog wel verrassingen | Gewijzigd: 27 februari 2011, 19:33 uur, door Verwijderde_gebruiker_04
Het regengebied is overdag flink gaan uitdijen maar in Zeeland, waar het vanochtend zowaar zonnig was, bleef het vanmiddag droog. In het noorden en noordoosten ging de regen vanmiddag over in smeltende (natte) sneeuw en het kwik zakte en zakte. Om 17 uur was het Heino maar 0,7 en in Eelde 0,6º en om 18 uur 1 centimeter sneeuw in Terwolde. De windsterkte is langs de kust en op het IJsselmeer afgenomen (laagje vult op). De windrichting was aan het einde van de middag noordwest tot noordoost: in Limburg west.
De komende nacht bevindt het laagje zich boven het oosten. Het gebied met regen en smeltende sneeuw beweegt ondertussen naar het zuidwesten. De minimumtemperatuur bedraagt 1 tot 2 graden. De wind gaat uit het noordoosten waaien en is matig, aan de kust vrij krachtig. In het zuidoosten waait het nauwelijks.
Maandag blijft het bewolkt maar eventuele neerslag beperkt zich hoofdzakelijk tot het zuidwesten van het land. De middagtemperatuur schommelt rond 5 graden en er waait een zwakke tot matige, aan de kust nog af en toe een vrij krachtige oost- tot noordoostenwind.
Na maandag wordt het weerbeeld bepaald door een ten noorden van ons land gelegen gordel van hoge barometerstanden. Het betreft feitelijk een hogedrukbrug tussen het Rusland- en het Azorenhoog. Woensdag bevindt zich boven de Noordzee een zelfstandige nieuwe kern van ruim 1040 hPa. Bij ons waait daardoor een noordoostenwind waarmee droge, continentaal polaire lucht wordt aangevoerd. Dat betekent droog weer en met name woensdag en donderdag gaat de zon schijnen. De middagtemperatuur komt uit op 6 graden, ’s nachts vriest het plaatselijk licht.
edit : droge sneeuw nu in zwolle | Gewijzigd: 27 februari 2011, 20:11 uur, door jeroenelf
Top dagen dit jaar 2012 ;
20 + 21 Mei
Top dagen vorig jaar 2011 ;
28 April, 10/11Mei, 28 Juni, 26 Augustus en 10/11 September
Net geen 10 graden..
Als de temperatuur gaat zakken zoals verwacht dan wordt dit een mooie glijbaan..
Nu na een aantal runs redelijk gevolgd te hebben lijkt het weer eindelijk stabiel te worden... ( tot 192h)
We zouden zomaar wel eens een wat te koude maar hele mooie maand maart kunnen krijgen.. want dat hogedruk boven de UK gaat zich niet zo snel laten verjagen..Na de 192h lijkt het allemaal wat onrustiger te gaan worden maar dat is te LT.
Dus maar even genieten van de mooie voorjaarsweek die we komende week gaan krijgen.
edit:
Ben attendeerde me net even erop dat me temps niet kloppen.. en hij heeft gelijk.. ik had al een beetje gegoogled want ik vond zo ook aan de hoge kant..
Maar het is hier dus geen 9,5 graden en ik ben voor straf door de regen naar buiten gelopen naar een ouderwetse analoge thermometer en het is hier net geen 4 graden | Gewijzigd: 27 februari 2011, 22:34 uur, door Callie-P
edit : net ff na buiten gelopen, het blijft liggen, ook op de straat iets ga zo ff fotos maken | Gewijzigd: 27 februari 2011, 20:29 uur, door jeroenelf
20 + 21 Mei
edit : net ff na buiten gelopen, het blijft liggen, ook op de straat iets ga zo ff fotos maken
wat een mazzel, het gaat hier net bij langs nog geen sneeuw gezien
-----------------------------------------------
As't nait gait zoas't moet, mot't mor zoas't gait
20 + 21 Mei