Winter 2011 wil gewoon niet mee, DOODZONDE want ik had graag een mooie afsluiter gehad en vooral herhaling van december was welkom
Ook niet erg. Kom op met dat onweer
Heerlijk sneeuwbuien vanaf de noordzee.
Hmm, leuk plaatje. jammer dat het nog zo ver weg is. Laten we eerst dit weekend maar 's afwachten
Heb je iets voor belgie (maarja tis eigenlijk tog nog 3 dagen ver) | Gewijzigd: 24 februari 2011, 21:15 uur, door Gilleeesss
Ik zie geen Lente op die Kaart alleen maar mooi,
heel Europa Bijna blauw heerlijk laat Maart ma komen zoals op die kaart
@Johann: hoe is de kaart op het 100hPa niveau?
Ik hoop het zo!
Wat is koud genoeg? Ik zie het niet kouder worden dan 5°C.
Ook hier als ik het goed gelezen heb ?
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
ECMWF ziet niet de kou die de laatste GFS-run ziet. Alleen zie je bij de GFS-run nu de Oper, de volgende run gaat een stuk zachter zijn, dus weinig kans op sneeuw voor zondagnamiddag.
Edit: begin van de nieuwe GFS-run dus warmer en geen sneeuw meer, leunt nu terug aan bij ECMWF. | Gewijzigd: 24 februari 2011, 23:11 uur, door WimBaens
ECMWF ziet niet de kou die de laatste GFS-run ziet. Alleen zie je bij de GFS-run nu de Oper, de volgende run gaat een stuk zachter zijn, dus weinig kans op sneeuw voor zondagnamiddag.
Edit: begin van de nieuwe GFS-run dus warmer en geen sneeuw meer, leunt nu terug aan bij ECMWF.
Echt warm is EC12 echter ook niet en een verzachting is ook op de LT niet uit de kaarten (ENS) op te maken.
Vooral de bovenluchten zijn aardig koud, koud genoeg ook voor sneeuw ! (nog niet echt in detail kunnen kijken, weinig tijd vandaag)
T850 hPa Leeuwarden
Eigenlijk precies het scenario waarvoor ik enkele weken geleden al vreesde: het grootste deel van januari en februari stelt de winter geen ruk voor en als we het met z'n allen kots beu beginnen te worden dan komt die hele zooi en ongemak nog een keer voorbij, terwijl ik dus al stiekum verlang naar wat warme zonnestraaltjes, vooral zo rond de carnaval zou ik dat wel op prijs stellen...
@Johann: hoe is de kaart op het 100hPa niveau?
Stratosferisch op 30 hPA niets bijzonders zover ik dit ff snel heb bekeken (split) .
Laag stratosferisch op 100 hPa zien we een markante uittrogging over het oosten van de VS en Canada en een opbouwende hoogterug op de Alt Oceaan. Daarbij een splitsing van de Vortex met kernen boven Canada en Noord Siberie. Meridionaal lijkt me dan ook zeer waarschijnlijk (blokkade).
Ciao Johann
Vooral de bovenluchten zijn aardig koud, koud genoeg ook voor sneeuw ! (nog niet echt in detail kunnen kijken, weinig tijd vandaag)
Ik had het dan ook niet over de dagen daarna, maar vooral over dat zondag de kans op sneeuw weg is van de kaarten.
Dat klopt helemaal, zover die kans er er überhaupt als was.
Enkel de GFS OPER kwam met deze variant, EC bv. heeft nooit sneeuw voor zondag erin gehad.
Is typisch weer zo'n gevalletje van 4 x per dag de GFS output (DMO) 1 op 1 weergeven zonder enige vorm van "common sense" ...tja, dat geeft dan wederom teleurstellingen.
Ciao Johann | Gewijzigd: 25 februari 2011, 09:50 uur, door Alpenweerman