Ja klopt maar dat is zondagochtend dan gaat het over in sneeuw omdat er een NO stroming komt. Deze kaartjes zijn van zaterdag en laten eerst veel regen zien. Dus wie weer dikke ijsbaan:P , En de timing is ook nog onzker. Dus we wachten af elk model laat weer wat anders zien.
Nee ik bedoel die post ervoor, dat kaartje gaat over zondag, niet over zaterdag. Maar maakt verder niet uit. Hoe dan ook lijkt het erop met de info die er nu is, dat er een hoop neerslag kan gaan vallen.
kaartje is duidelijk zondag avond, dus dikke bak sneeuwbom
maarja het veranderd zo vaak die rottige kaarten. | Gewijzigd: 24 februari 2011, 12:37 uur, door Musselkanaalder
-----------------------------------------------
As't nait gait zoas't moet, mot't mor zoas't gait
maarja het veranderd zo vaak die rottige kaarten.
Ja kzie het weer gebeuren, dat het hier enkel regen zal zijn, grr
ja, ik zie er sowieso 2 landen = Italië en Ierland (west)
PS: de rust is hier al weer behoorlijk teruggekeerd! | Gewijzigd: 24 februari 2011, 13:30 uur, door gerard van den brink
Ja dat was leuk vannacht
Ik kwam om 4 uur uit mijn werk en alles maar dan ook alles was gewoon wit in Zwolle
Ik heb de hele weg gebruikt onderweg naar huis en heb me prima vermaakt haha
De luchtdruk in het centrum van het Russische hogedrukgebied is inmiddels opgelopen tot boven 1050 hPa. De invloed van het luchtdrukmaximum op het weerbeeld in West- en Midden-Europa neemt langzaam af. Wel lijkt er na het weekeinde een tijdelijke brug te worden geslagen naar het opkomende Azorenhoog. Onder invloed van de hogedrukzone wordt tijdens de eerste helft van volgende week rustig en droog weer verwacht. Waarschijnlijk laat ook de zon zich wat vaker zien. Verder in de nacht en ochtend kans op lichte vorst, tijdens de middag maxima omstreeks 7 graden.
Later in de week lijkt het hogedrukgebied zich, volgens de nieuwste berekeningen van het ECMWF, naar het westen terug te trekken. Tegelijkertijd sterk dalende barometers boven Noord-Europa. Mocht deze ontwikkeling doorgaan dan zou na woensdag een noord- tot noordwestelijke stroming polaire en later arctische luchtmassa’s naar het Noordzeegebied transporteren. Wellicht dus maartse buien op termijn!