Tja hier is de intensiteit dramatisch laag, zo kan er ook nooit iets blijven liggen bij +1c
Vandaag de nadelen van ijs ondervonden. Mijn kat is verdronken waarschijnlijk door het ijs gezakt. dus mensen let op je huisdieren. sorry mods
on--- het heeft hier wel lekker doorgesneeuwt, net ijregen gehad. nu glad
groet marieke
oow das zoo zielig. mijn kat is al een paar dagen niet terug gekomen. ik verlies men hoop daar ook in. maargoed. et sneeuwt!! jipiee!!!!
Vandaag de nadelen van ijs ondervonden. Mijn kat is verdronken waarschijnlijk door het ijs gezakt. dus mensen let op je huisdieren. sorry mods
groet marieke
WAT!?
Oh nee toch..... heb je de kat weer gevonden?
En zo nemen we toch, ondanks het vrij slappe karakter van deze winter in 2011, met typisch winterweer afscheid van het seizoen. Vanaf vorige week vrijdag toch een redelijk koude periode met vooral in het noordoosten flinke nachtelijke vorst en actueel op veel plaatsen in het land sneeuwval.
Maar langzaam maar zeker neemt nu de invloed van het noordoostelijke hogedrukgebied af, en hierdoor gaan we voor korte tijd naar veel zachter weer.
Onder invloed van uitgestrekte lagedruk in regio Groenland, wordt de aanvoer aan de bodem ook geleidelijk zuidwestelijk en hiermee wordt die zachtere lucht aangevoerd. Maar de kou is plakkerig, met morgen in het noordoosten nog slechts maxima rond de 3 C en in de nacht naar vrijdag nogmals rond het vriespunt. Elders is het morgen al zachter, met in het zuidwesten tot 9 C. Vrijdag en zaterdag is naar verwachting het gehele land in de zachte lucht, liggen de minima rond de 3-5 C en de maxima tussen
7-10 C. Morgen nog kans op wat lichte regen, vrijdag meest droog en zaterdag, op nadering van koufront, weer toenemende kans op regen.
Vanaf zondag gaan we dan profiteren van westelijke hogedruk, dat samen met lagedruk dat ten noordoosten zuidwaarts zal trekken richting Middellandse Zee, gaat zorgen voor een NW aanvoer waarmee weer polaire luchtsoorten gaan instromen. Vanaf zondagochtend is er daaarom weer kans lichte vorst in de nacht, en overdag maxima tussen 7-9 C. Maar meest opvallend voor de langere termijn vooruit, is het gegeven dat voor zeer lange tijd sterke hogedruk boven Rusland van geen wijken weet. De eerder door de Uitvoer geschetste visie van een noordelijke westcirculate is daarom ook ingetrokken, lagedruk blijft actief in de regio Groenland maar weet zich niet door te drukken in oostelijke richting. Actieve delen trekken dan naar het Hoge Noorden, minder actieve delen richten zich op west Europa. En zorgen hiermee dus eigenlijk voor een rappe terugkeer van het patroon dat verantwoordelijk was voor de huidige koude. Want de lagedruk ten westen vormt door WA westelijke hoogteruggen, die door de actieve lagedruk boven regio Groenland/Ijsland in ZW/NO richting van zijn as wordt geduwd, en dan weer contact zoekt met al aanwezige hogedruk ten noordoosten.
Kortom, het beeld van hogedruk meest ten noorden/oosten en lagedruk boven het zuiden van Europa lijkt 1e decade van maart bepalend te worden. Een begin van het lente-seizoen derhalve met winterse patronen, met aanvoer uit richtingen tusen NW/NO. Een afwisseling van dagen met een kans op winterse buien met dagen waarop het droog zal zijn door meer continentale NO aanvoer, de minima liggen meest tussen 0/-5 C en maxima tussen 2-6 C.
Tot nu toe 2 dode katten en wat ander wild zien drijven..beestjes zwemmen de hele nacht maar kunnen geen plek vinden om weer op de wal te kruipen.
Brief gestuurd naar de gemeente..
on/t
Oh nee toch..... heb je de kat weer gevonden?
Ik hem hem uit het water kunnen halen en begraven in de tuin. gelukkig..... maar hij kon nog wel uit het water klimmen, de kant was eigenlijk laag genoeg,daarom denk dus(weet eigenlijk wel zeker) dat hij een hartaanval heeft gehad. hij heeft er niets van gemerkt, gelukkig.
gr marieke
---------------
nogmaals sorry mods.
gr marieke
---------------
nogmaals sorry mods.
leef met je met ... sterkte verder
ik zit me hier op te vreten, en er komt maar niks grrrr..
-----------------------------------------------
As't nait gait zoas't moet, mot't mor zoas't gait
ben tog blij verrast
Yesssss
Zoals ik gisteravond al schreef, niet gek toch....
//
In het oosten en met name noordoosten van het land zal het tot donderdagochtend bij neg DP gewoon sneeuwen. Hier kan met een beetje geluk 5 tot 7 cm sneeuw vallen.
Ciao Johann
//
Zoals ik gisteravond al schreef, niet gek toch....
//
In het oosten en met name noordoosten van het land zal het tot donderdagochtend bij neg DP gewoon sneeuwen. Hier kan met een beetje geluk 5 tot 7 cm sneeuw vallen.
Ciao Johann
//
RECHT EROP MAN
hier nog steeds droog
-----------------------------------------------
As't nait gait zoas't moet, mot't mor zoas't gait