Gisteravond schreef ik oa.
//
Ik durf daarom te stellen dat zolang de DP negatief blijven de neerslag in vaste vorm zal gaan vallen. (zie kaarten reeks hieronder). Deze veronderstelling komt ook mooi overeen met EC-MOS.
//
zie ook Hier
En als je de kaarten ernaast legt gaat het keurig op.
Ciao Johann
Voel je niet persoonlijk aangevallen Johann, de meeste mensen hebben het over het KNMI als ze zeggen dat 'ze er best naast zitten'. Dat is ook zo, want het KNMI had het voortdurend over regen in het westen, nu net ook nog om 17u op de radio. Jij had het gisteren ook over verder landinwaarts en dat vind ik ook echt niet zo gek. Meestal gaat het bij een dooiaanval ook zo. Dit soort randgevallen zijn moeilijk te verwachten. Ik lees je beschouwing altijd met veel aandacht en ik ben vast niet de enige.
http://www3.buienradar.nl/images.aspx?jaar...did=20112231716
Sneeuw: plaatselijk wordt het enige tijd wit!
Om 15 uur had De Bilt een temperatuur van 3,2º en een dauwpunt van -3,4º. Veel sneeuw verdampte 'en route' naar het aardoppervlak. Later in de middag nam de intensiteit van de neerslag toe (grotere vlokken: sneeuwdekvorming) en het kwik ging daardoor zakken want smelten kost warmte (energie). Eerder vandaag meldde het duinstation van het KNMI bij Wijk aan Zee 3,1º, om even na 16 uur was het slechts 0,7º en om 16:30 uur op Terschelling 0,4º. De hoogste maxima werden vanmiddag gemeten in het zuidoosten. Daar was de lucht het droogst en was aanvankelijk ook een waterig zonnetje te zien. Eindhoven mat 4,5 en Maastricht 5,8º.
De neerslagzone (eerst sneeuw, later overgaand in regen: om 16:45 uur regen en motregen in Barendrecht) breidt zich vanavond verder uit. Ten oosten van de lijn Leeuwarden-Eindhoven gaat het vanavond en deels de komende nacht sneeuwen bij temperaturen rond het vriespunt. Er zou daar tussen 2 en 5 centimeter kunnen vallen. Het mag duidelijk zijn dat daardoor ook de kans op lokale gladheid toeneemt. In het westen wordt het 4 graden boven nul. Daar dient zich in de loop van de nacht een warmtefront aan dat nog wat (mot)regen kan veroorzaken. De wind waait uit het zuiden tot zuidoosten maar neemt af.
Donderdag overdag trekt het frontensysteem traag over Nederland naar het oosten. De neerslagkansen nemen langzaam maar het blijft meest bewolkt weer. De middagtemperaturen lopen uiteen van 5 graden in Groningen tot 10 in Zeeland. De wind is zwak en waait hoofdzakelijk uit richtingen tussen zuid en west. In het oosten nog lange tijd een zuidenwind.
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!
kan daar dus ook lekker sneeuwen
en een mooie cam hebben ze ook
http://oldehovecam.tresoar.nl/
-----------------------------------------------
As't nait gait zoas't moet, mot't mor zoas't gait
De neerslagkansen nemen langzaam maar het blijft meest bewolkt weer.
Ik ben benieuwd wat die neerslagkansen langzaam gaan nemen....Jan Visser.
Als ze maar van mijn Ouzo afblijven!
Gisteravond schreef ik oa.
//
Ik durf daarom te stellen dat zolang de DP negatief blijven de neerslag in vaste vorm zal gaan vallen. (zie kaarten reeks hieronder). Deze veronderstelling komt ook mooi overeen met EC-MOS.
//
zie ook Hier
En als je de kaarten ernaast legt gaat het keurig op.
Ciao Johann
voorspellingen waren eerst regen voor het westen maar doorom zeg ik ook aan het einde van wat ik schreef dat het ongelofelijk moeilijk is en blijft om sneeuw te voorspellen.